کد خبر: ۸۶۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 11 June 2020
مصباح از بازگشایی سینماها و سالن‌های هنری گیلان از اول تیر با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی خبر داد.
 

 

تابناک/«سیدامیر مصباح» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به آغاز فعالیت‌های هنری و سینمایی بعد از حدود یکصد روز تعطیلی اجباری به جهت پیشگیری از کرونا ویروس اظهارکرد: طبق ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، سالن‌های سینمای سراسر گیلان از اول تیر بازگشایی می‌شوند.

 

معاون هنری و امور سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه فعالیت مجدد سینماها مشروط به استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت این سالن‌ها به دلیل حفظ فاصله‌گذاری است افزود: اقلام بهداشتی مورد نیاز سینماها با حمایت سازمان سینمایی و از طریق انجمن سینماداران فراهم می‌شود.

 

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری ایمن هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان و ضدعفونی روزانه سینما و سالن‌ها از اهم دستورالعمل‌های بهداشتی مدنظر است.

 

مصباح اعلام کرد: همچنین امکان اجراهای صحنه‌ای چون تئاتر و  کنسرت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی وجود دارد.

 

وی با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های هنری و سینمایی تصریح کرد: این آموزشگا‌ه‌ها از ۲۶ فروردین کلاس‌های انفرادی خود را برگزار کردند و فعالیت‌های گروهی آنان نیز با رعایت موازین بهداشتی از هفتم خرداد آغاز شد.

 

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه تمامی هنرجویان آموزشگاه‌ها باید از وسایل آموزشی اختصاصی استفاده کنند تاکید کرد: استفاده از دستکش و ماسک در محیط سالن‌های سینمایی، هنری و آموزشگاه‌ها برای کارکنان، هنرجویان و مراجعان الزامی است.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌ها دارد خاطرنشان ساخت: با سینماها، سالن‌های هنری و آموزشگاه‌هایی که دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند، برخورد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار