معاون وزیر بهداشت:
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: شیوع بیماری کرونا در جامعه به حدی رسیده که استفاده از ماسک برای همگان ضروری است.
کد خبر: ۸۶۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 11 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر قاسم جان‌بابایی شامگاه چهارشنبه پس از بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان افزود: استفاده از ماسک، پیشتر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا این توصیه برداشته شده و در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، توصیه می‌کنیم همه مردم از ماسک استفاده کنند.

او با تاکید بر تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: این نوع ماسک‌ها باید تهیه و به وفور در اختیار مردم قرار داده شود تا همگان در هر مکانی که هستند ملزم به استفاده از آن باشند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه استفاده از ماسک نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انتقال بیماری کرونا دارد، اظهار داشت: استفاده از ماسک به ویژه برای سالمندان و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند، بسیار مهم است.

جان‌بابایی اضافه کرد: در کنار تاکید بر استفاده از ماسک برای همگان باید در زمینه آگاه‌سازی مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی، کاهش رفت و آمد‌های غیرضروری و نگهداری بیشتر از سالمندان نیز توجه ویژه‌ای کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در شرایط فعلی تلاش همه باید بر حول کاهش شمار مبتلایان در جامعه باشد، افزود: تداوم بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند منجر به شیوع بیشتر این بیماری و اوج دوباره آن در آینده نزدیک شود.

او با قدردانی از مشارکت غیرقابل توصیف خیران و مردم برای مقابله با این بیماری در کشور ادامه داد: کل جامعه در ماه‌های اخیر به میدان آمدند و توانستند با حضور در کنار کارکنان بهداشت و درمان آبروی نظام را در جهان به خوبی حفظ کنند.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه مسوولان مخالف تداوم فعالیت و کسب و کار در جامعه نیستند، اظهار داشت: متاسفانه حضور مردم و رعایت نشدن فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها و برخی آیین‌ها و مراسم افزایش یافته و نیاز است تا مسوولان در این زمینه کنترل بیشتری اعمال کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار