کد خبر: ۸۶۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 11 June 2020

تعاون روستایی گیلان ۱۵۷ تن محصولات کشاورزی توافقی خریداری کرد

تابناک/ مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۵۷ تن محصولات کشاورزی به صورت توافقی از استان های کرمان، جیرفت، کهنوج و گلستان برای توزیع در گیلان خریداری شد.

رامین گیلانشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تاکنون، اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان برای ایفای نقش خود در بازرگانی محصولات کشاورزی نسبت به خرید توافقی محصولات کشاورزی شامل ۹۵ تن پیاز، ۲۴ تن سیب زمینی، ۲۳ تن گوجه فرنگی و ۱۵ تن خرما از کشاورزان استان های کرمان، جیرفت، کهنوج و گلستان خریداری و برای استفاه مردم گیلان حمل و توزیع کرده است.

وی با اشاره به فروش محصولات کشاورزی توسط تعاون روستایی در گیلان اظهار داشت: در راستای ایجاد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی و ارتقاء کیفیت و نحوه عرضه محصولات کشاورزی به دنبال ایجاد و فعال شدن مراکز عرضه محصولات کشاورزی به صورت عمده و خرد هستیم تا بتوانیم عرضه مستقیم محصولات استراتژیک استان شامل برنج، چای، کیوی، زیتون و بادام زمینی را داشته باشیم.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان خاطر نشان کرد: در صدد هستیم  در کنار این کار  بتوانیم تولیدات سایر استان های کشور را در دسترس مصرف کنندگان و شهروندان در شهرستان های مختلف استان قرار دهیم که با توجه به زیرساخت های هر شهرستان در زمینه عرضه محصولات کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بنا داریم تا در هر شهرستان استان گیلان حداقل یک مرکز فروش محصولات کشاورزی داشته باشیم، اضافه کرد: این مراکز با هماهنگی شبکه و اتحادیه تعاونی های روستایی استان در هر شهرستان ایجاد می شود و بر اساس پیش بینی در مدت شش ماه اول امسال ۱۶ مرکز عرضه محصولات کشاورزی در استان گیلان فعال شود.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند، گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار