رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هفته آینده ظرفیت انجام تست کرونا در استان به روزانه هزار مورد می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 11 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا مرادی در نشست ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به روند افزایشی کرونا در استان، گفت: تعداد موارد بستری در اثر کرونا در استان به ۳۳۶ مورد رسیده است.

وی افزود: متاسفانه موارد مرگ و میر نیز در استان رو به افزایش است، به طوریکه در روزهای اخیر این تعداد حتی به ۹ مورد در روز نیز رسیده و در روز گذشته نیز چهار مورد فوتی در اثر ابتلا به کووید ۱۹ ثبت شد.

مرادی با بیان اینکه درحاضر بیماریابی در سطح جامعه در جهت یافتن بیماران مثبت کرونا افزایش یافته، افزود: آزمایشگاه‌های تشخیصی با تمام توان در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان فعال است و ظرفیت انجام تست در استان به بیش از ۷۰۰ مورد در روز رسیده است.

وی افزود: هفته آینده با راه اندازی دو آزمایشگاه تشخیصی در بیمارستانهای امام حسین(ع) و دکتر محمد کرمانشاهی و همچنین فاز دوم آزمایشگاه رفعتیه، ظرفیت انجام تست کرونا در استان به هزار مورد در روز خواهد رسید.

مرادی اظهار کرد: با وجوداین تعداد بیماران در استان رو به افزایش است و پس از شناسایی بیمار، این آزمایش باید برای تمام افراد خانواده او نیز انجام شود، بنابراین تعداد تست ها به صورت تصاعدی رو به افزایش است و ظرفیت آزمایشگاه‌های ما محدود است و موارد بستری نیز در اولویت انجام تست کرونا قرار دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در استان بیانگر عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی است، اظهار کرد: مردم وضعیت هشدار در استان را جدی بگیرند و فکر نکنند که همه چیز تمام شده و نسبت به پروتکل های بهداشتی بی توجه نشوند، چراکه غفلت از تهدید کرونا نتیجه ای پشیمان کننده به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: باتوجه به وجود وضعیت هشدار در سطح استان پیشنهاد ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی این است که آزمون‌ دانشگاه‌ها بصورت مجازی برگزار گردد و در صورت عدم‌ وجود بستر مناسب جهت برگزاری مجازی آزمونها، بهتر است تا زمان ایجاد بستر مناسب، امتحانات به تعویق بیافتد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار