رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان از تعلیق موقت برگزاری امتحانات پایان‌ترم در واحد‌های دانشگاه آزاد نیکشهر، ایرانشهر و چابهار به دلیل وضعیت قرمز کرونا خبر داد‌.
کد خبر: ۸۶۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 12 June 2020

سلطانعلی میر از تعلیق موقت برگزاری امتحانات پایان‌ترم در واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی نیکشهر، ایرانشهر و چابهار  به دلیل وضعیت قرمز کرونا خبر داد‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به بخشنامه‌های صادره از سازمان مرکزی و ارائه توضیحات درباره نحوه برگزاری امتحانات در استان، اظهار داشت: امتحانات پایان ترم واحدهای چابهار، نیکشهر و ایرانشهر به  صورت موقت تعلیق و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و زمان و نحوه برگزاری امتحانات متعاقباً اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: امتحانات در واحد‌های سراوان، خاش، زاهدان و زابل به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

میر درباره برگزاری امتحانات در سایر واحد‌ها و مراکز آموزشی استان سیستان و بلوچستان گفت: تصمیم‌گیری بر مبنای اعلام ستاد کرونا خواهد بود و در واحد‌هایی که وضعیت کرونا قرمز نیست، طبق اعلام ستاد کرونا آزمون‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: مقرر است با توجه به وضعیت قرمز در بعضی از شهرهای استان برگزاری امتحانات تا اطلاع ثانوی تعلیق شود و در صورت بهترشدن شرایط طبق اعلام ستاد کرونا آزمون پایان‌ترم  برگزار می‌شود.

میر تصریح کرد: در واحدهایی که وضعیت کرونا قرمز اعلام شده زیرساخت‌ها برای برگزاری امتحان به  صورت مجازی فراهم است و برخی دروس را اساتید مجازند به صورت مجازی برگزار کنند.

 وی گفت: در عصر ارتباطات که ماهواره و امواج الکترونیک حرف اول را می‌زند, بعضی از شهرها و روستاهای ما  از این نعمت بی‌بهره‌اند که با توجه به اینکه آموزش و علم و زندگی باید ادامه پیدا کند باید افق روشنی با توجه به شرایط کرونایی یا مشابه آن پیش‌بینی کرد  و مسئولین استان در آینده تمهیدات لازم را  برای این مناطق پیش‌بینی و فراهم کنند و دانشگاه این آمادگی را دارد که در این راستا همراه و کمک حال آنان باشد.

میر خاطرنشان کرد: درباره پایش سلامت دانشجویان، مقرر شد معاونت پزشکی با حضور در جلسات امتحان با ارائه فرم پایش سلامت و تکمیل آن توسط دانشجویان و بررسی وضعیت سلامت آنان قبل از ورود به حوزه امتحانی اقدام کند.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت برقراری کمترین ارتباط فیزیکی بین دانشجویان لحاظ شده از افزایش زمان برگزاری امتحانات از دو هفته به چهار هفته خبر داد و گفت: همچنین بدین منظور در روز در چهار تایم امتحانی از هفت صبح تا هفت شب از  دانشجویان امتحان به  عمل خواهد آمد که حداقل حضور دانشجو را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: ظرفیت سالن‌های امتحانی نیز به دو برابر افزایش یافته و چینش صندلی‌ها به نحوی خواهد بود که دو متر فاصله بین صندلی‌ها باشد.

وی از دانشجویان خواست جهت همکاری از تجمع در محل برگزاری امتحان خوداری کنند و بیان کرد: طرح تعاون امتحانات در سطح استان و کشور اجرا می‌شود و لازم نیست دانشجویانی که محل تحصیل در محل سکونت آنان نیست برای امتحان به واحد دانشگاهی محل تحصیل مراجعه کنند بلکه با مراجعه به واحد محل سکونت از آنها امتحان به عمل خواهد آمد و همه واحدهای دانشگاهی در سطح استان نسبت به اجرای این امر آمادگی دارند و دانشجویانی که تمایل به استفاده از طرح تعاون دارند می‌توانند با مراجعه به  سایت azmoon99.iau.ac.ir  درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار