رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی برداشت یک میلیون تن سیب از باغات استان در سال حاری خبر داد
کد خبر: ۸۶۱۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 10 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی در نشست خبری در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیش بینی برداشت ۱ میلیون تن سیب از باغات استان افزود: سال گذشته میزان تولید سیب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود و بنابراین با توجه به وجود سال‌آوری محصولات، امسال شاهد کاهش تولید سیب هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه امسال از فروش سیب در کنار جاده جلوگیری می‌شود گفت: فروش سیب در حریم جاده غیرقانونی است و نیروی انتظامی و راهداری با متخلفان برخورد می‌کند.

جلیلی گفت: سال گذشته ۷۸۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های استان موجود بود که طی توافق نامه اوراسیا بیش از ۵۵۰ هزار تن از این مقدار سیب صادر گردید و مابقی در داخل کشور به مصرف رسید

وی در ادامه با اشاره به برآورد تولید گندم در سال جاری اظهار داشت: میزان تولید گندم ۶۵۰ هزار تن برآورد شده و قیمت فروش آن کیلویی دو هزار و ۵۰۰ تومان است در حالی که سال گذشته یک هزار و ۷۰۰ تومان بوده است.

جلیلی از کشت ۳۴ هزار هکتاری چغندرقند در سال ۹۹ خبر داد و افزود: در سال گذشته میزان کشت در ۲۶ هزار هکتار بود و امسال این مقدار کشت به ۳۴ هزار هکتار افزایش یافته است که پیش‌بینی می‌شود از این میزان کشت دو میلیون تن چغندرقند در آذربایجان‌غربی برداشت شود.

وی با اشاره به تولید ۴۷ هزار تن گوشت قرمز در استان تصریح کرد: ۴۰ هزار تن آن در داخل آذربایجان‌غربی مصرف و هفت هزار تن آن نیز به خارج از استان صادر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به تولید گوشت سفید بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف گوشت سفید، جوجه‌ریزی کاهش یافته است و امسال به چهار هزار و ۲۰۰ قطعه رسیده در حالی که در سالیان گذشته حتی به پنج هزار قطعه نیز رسیده بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی افزود: شعار امسال، «کشاورزی، جهش تولید و امنیت غذایی» نامگذاری شده و هفته جهاد از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه آغاز می‌شود و در این هفته ۲۱۰ پروژه با سرمایه ۳۷۱ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۶۹۰ نفر افتتاح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار