این روز‌ها که فصل برداشت گل محمدی است می‌توانید گلبرگ‌های آن را خریداری کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 10 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:فاطمه مرادی، پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی گفت: گل محمدی، نوعی گل خوش رایحه از خانواده گل سرخ است که در اواسط فصل بهار شروع به برداشت آن می‌کنند. گل محمدی دارای مزاج معتدل است که گل‌برگ‌های خشک آن مزاج سردتری دارند.

او به خواص این گیاه اشاره کرد و افزود: گلبرگ‌های گل محمدی کاشان، بیشتر از همه برای لینت (نرمی) مزاج و همچنین تقویت قلب، ریه، معده، روده ها، کبد و رحم تجویز می‌شود.

گل محمدی موثر در درمان افسردگی:

این متخصص طب سنتی ادامه داد: استشمام کردن عطر این گل برای درمان افسردگی، رفع غم و اندوه، اضطراب، بی خوابی و سردرد‌های ناشی از ضعف مغز و قلب بسیار موثر است.

مرادی بیان کرد:شربت گلاب و زعفران، علاوه بر تقویت بدن، با بهبود عملکرد روده‌ها باعث سم‌زدایی و رفع یبوست هم می‌شود.
همچنین مصرف موضعی گلاب با خاصیت ضد التهاب و خنک کننده بودن از پف کردن زیر چشم جلوگیری خواهد کرد.

آیا گل محمدی برای درمان آلرژی موثر است؟

او به اثر درمانی گل محمدی بر آلرژی اشاره و تصریح کرد: آلرژی بسیاری از بیماران با این گیاه بهتر می‌شود. ولی آلرژی تعدادی از آن‌ها هم ممکن است با گل محمدی تشدید شود.

نحوه مصرف گل محمدی:
این متخصص طب سنتی تاکید کرد: گلبرگ‌های خشک گلسرخ را می‌توان در ماست و دوغ استفاده کرد و یا آن را همراه با دمنوش‌های به، سیب یا چای ایرانی دم کرد.

مرادی اظهار کرد:یکی از بهترین محصولات درمانی گل محمدی، گلقند است. برای تهیه گلقند بهتر است از گل‌برگ‌های تازه گل محمدی کاشان استفاده کنید و در یک شیشه بزرگ لا به لای گلبرگ‌ها، از عسل یا پودر قند یا نبات یا شکر بریزید و شیشه را در مقابل آفتاب قرار دهید. این معجون در بسیاری از بیماری‌ها مانند پاکسازی و تقویت معده و روده و رحم استفاده دارد. مصرف این دارو در یبوست بارداری نیز مجاز است و تاثیر خوبی دارد.

او گفت: برای مصارف طولانی مدت و درمانی این دارو می‌توانید به متخصصین طب ایرانی در سلامتکده‌های دانشگاهی سراسر کشور مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار