کد خبر: ۸۶۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴ 10 June 2020

خیزش مردمی در آمریکا فرصتی برای افشای حقوق بشر آمریکایی است

تابناک/رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر لزوم بازخوانی جنایت ها آمریکا علیه ملت ها، گفت: خیزش مردمی در آمریکا فرصتی برای افشای حقوق بشر آمریکایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجتبی اشجری ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت «هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در همان روزهای ابتدایی پیروزی با موانع و مشکلات فراوانی رو به رو بود.

وی با بیان اینکه این مشکلات با اتکا به قدرت الهی و رهبری داهیانه امام خمینی برطرف شد، افزود: شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ نفر دیگر در هفتم تیر ماه سال ۶۰ یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی است که نتیجه ائتلاف و پیوند نامبارک لیبرالیسم نقابدار، نفاق داخلی و استکبار جهانی بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این حادثه تروریستی موجب تکوین و تداوم انقلاب اسلامی شد، گفت: امام راحل از آیت الله بهشتی به عنوان «یک ملت» تعبیر کردند.

تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دو محور دشمن شناسی و استکبار ستیزی

وی در ادامه با تأکید بر اینکه امروز نیازمند بازخوانی اندیشه‌ها شهید بهشتی در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید افرادی باشند که وارد چالش‌های فقهی شده و به شبهات جوانان با استدلال‌های عمیق و قوی پاسخ دهد.

اشجری همچنین به سو قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب در این سال نیز اشاره و بیان کرد: شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن دیگر، بمباران شیمیایی سردشت توسط هواپیماهای جنگلی رژیم بعث عراق و شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن ۸ هزار نفر، شهادت سید محمد کچویی، رئیس وقت زندان اوین، شهادت آیت الله صدوقی امام جمعه یزد، شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس ایرانی توسط ناو آمریکایی همه از حوادث تلخ و تروریستی تیرماه سال‌های مختلف در انقلاب اسلامی بوده که سبب شد تا هفته‌ای با عنوان «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» نامگذاری شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در گیلان، گفت: تبیین مبانی انقلاب اسلامی در دو محور دشمن شناسی و استکبارستیزی مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های این هفته است.

حجت الاسلام اشجری با تاکید بر لزوم تبیین ابعاد اقتدار نظام اسلامی در مواجهه با چالش‌ها و تهدیدات، اظهار کرد: تقویت روحیه ظلم ستیزی و دفاع از حقوق مظلومان و مستضعفان در سراسر جهان، تبیین ابعاد نفوذ و نفاق و ترویج شئون حقوق بشر راستین مبتنی بر موازین الهی و اسلامی، تعمیق درک و شناخت مردم در زمینه اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه انقلاب اسلامی و بازخوانی جنایات و افشای اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در ایران از دیگر اهداف مهم ستاد مذکور است.

وی با اشاره به حوادث اخیر در آمریکا و خیزش اعتراضات مردمی به نابرابری در این کشور ادامه داد: جمله «نمی توانم نفس بکشم» سیاه پوست آمریکایی، اکنون تبدیل به هشتگ عدالت طلبی و آزادی خواهی در شبکه‌های اجتماعی جهان شده است.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در گیلان

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه امسال هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی متفاوت با سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: اعتراضات امروز در آمریکا فرصتی مناسب برای افشای حقوق بشر آمریکایی علیه ملت‌ها است.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه امروز صدای فروپاشی هیمنه پوشالی آمریکا به گوش می‌رسد، اظهار کرد: کشوری که خود را قدرت اول جهان و داعیه دار حقوق بشر می‌داند اکنون در مواجهه با ویروس منحوس کرونا تلفات زیادی را متحمل شده است.

وی به تقدیم شهیدان «حسن عضدی»، «سیف الله عبدالکریمی»، «محمدصادق اسلامی» و «جواد سرافراز» از گیلانیان در حادثه هفتم تیر ماه، افزود: باید در راستای معرفی و تبیین شخصیت و سیره این بزرگواران تلاش کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان به وحود محدودیت برای برگزاری مراسم با توجه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اعلام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه مبنی بر اقامه نماز جمعه در شهرهای سفید و زرد، مراسم استانی بزرگداشت آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر قبل از خطبه‌های نماز جمعه ششم تیرماه شهر رشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه گیلان ۱۰۴ شهید ترور دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت هفته بازخوانی و افشانی حقوق بشر آمریکایی برای بزرگداشت شهدای ترور به ویژه چهار شهید گیلانی حادثه هفتم تیر بهره بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار