کد خبر: ۸۶۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 09 June 2020

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت عصر دوشنبه در جریان بازدید کوتاه از ایستگاه پروژه در حال اجرای راه آهن اردبیل - میانه افزود: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز مطابق زمان‌بندی انجام شده برای این پروژه در سال جاری اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: تکمیل و بهره‌برداری این پروژه در اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته و وعده‌ رییس جمهوری به مردم استان در باره افتتاح آن در این دولت تحقق خواهد یافت.

او بیان کرد: دولت به عهدی که با مردم استان اردبیل بسته پایبند است و به آن عمل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه آهن اردبیل از لحاظ تامین اعتبار مشکلی نخواهد داشت، افزود: این پروژه مشکل اعتباری ندارد و اگر دست اندرکاران پروژه احساس کنند توقف در پروژه به این دلیل صورت گرفته رسانه‌ای کنند تا مشکلات موجود برطرف شود.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: پروژه راه آهن اردبیل- میانه یکی از بی‌نظیرترین پروژه‌ها به‌ویژه در حوزه ریلی کشور بوده که اعتبارات خوبی نیز به آن اختصاص یافته است. اجرای این پروژه از جمله دستاوردهای نظام بوده و بهره‌برداری آن موجب رونق اقتصادی بویژه در بخش گردشگری استان خواهد شد.

نوبخت بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و رکود ناشی از کرونا، اجرای پروژه‌های اساسی در کشور نه تنها متوقف نشده بلکه شتاب گرفته است و انتظار می‌رود اجرای طرح‌های مهم و اولویت‌دار با همکاری دستگاه‌های اجرایی شتاب بیشتری نیز بگیرد.

وی گفت: اتصال مراکز استان‌ها به شبکه راه آهن سراسری و بین المللی در دستور کار دولت قرار گرفته و بر این اساس طرح‌های ریلی مختلفی در کشور در حال اجراست.

به گزارش ایرنا، عملیات تکمیلی پروژه ۱۴ ساله راه آهن اردبیل - میانه هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع‌ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی در حال احداث است و علاوه بر آن در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

این خط راه آهن برای حرکت قطارهایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی و اجرا می‌شود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه پس از بازدید طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و طرح راه آهن تبریز - بستان آباد عصر دوشنبه از ایستگاه پروژه راه آهن اردبیل بازدید کرده و اردبیل را به مقصد تهران ترک کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
بله البته ایشون گفتند که پروژه میانه تبریزمهم تره .

به خدا نمیدونم این نماینده و مسئولای اردبیل چیکار میکنن دیگه تا کی باید تبریز حق اردبیل رو بخوره .
سهند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
اولويت اول راه آهن آستارا بود كه ساخته شد. بالاخره آقاي نوبخت هواي گيلانو داره. استاندار ما هم همينطور!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار