کد خبر: ۸۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 08 June 2020

 

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها در مورد حقوق‌بشر و دموکراسی فقط ادعا دارند گفت: سیاست‌های آمریکا سرشار از تناقض است.

 
نماینده مردم رشت در مجلس: آمریکا در مورد «حقوق‌بشر و دموکراسی» فقط ادعا دارد

جبار کوچکی‌‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن اشاره به اعتراضات خیابانی در آمریکا به جهت کشته شدن شهروند و سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور اظهار داشت: سیاست‌های آمریکا سرشار از تناقض است و در مورد موضوعاتی مانند آزادی بیان، حقوق‌بشر و دموکراسی فقط ادعا دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا رویکردهای سیاسی خود را بر مبنای نژادپرستی، خشونت، تبعیض جنسیتی و تعصب ضد مهاجرت پایه‌گذاری کرده است، عنوان کرد: تظاهرات و اعتراضات سراسری اخیر آمریکا نشان‌دهنده اوج اعتراض مردم به سیاست‌های نژادپرستانه است.

کوچکی‌نژاد با اشاره به ماجرایی که برای جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی اتفاق افتاده است این ماجرا را نشان‌‌دهنده خوی وحشیگری پلیس این کشور علیه مردمش خواند و تصریح کرد: شعارهای حقوق بشری آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور در واقع طبل توخالی آمریکا در حوزه حقوق بشر است.

وی سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکایی‌ها در خاورمیانه و تمام نقاط جهان به بهانه دفاع از آزادی و برقراری دموکراسی را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: دنیا و کلاً جامعه جهانی هرگز نمی‌تواند رفتار پلیس آمریکا با شهروندان سیاه‌پوستان این کشور را به فراموشی بسپارد زیرا این دست از اتفاقات به دفعات زیاد رخ داده است.

نماینده مردم رشت در مجلس دفاع از آزادی و برابری را تنها شعار حاکمان آمریکا دانست و با بیان اینکه این شعارها هیچ‌وقت جنبه عملی به خود نگرفته و نمی‌گیرد اظهار داشت: آمریکا کشوری محسوب می‌شود که با چالش‌های بزرگ و عدیده‌ای نظیر تبعیض نژادی گسترده و سرکوب رنگین پوستان مواجه است.

کوچکی‌نژاد همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا و ضعف سردمداران این کشور برای سروسامان دادن به شرایط به وجود آمده را متذکر شد و خاطرنشان کرد: بیکاری گسترده و موج عظیم بیکاران سرگردانی که کاری برای انجام دادن ندارند از جمله چالش‌هایی است که آمریکا با آن مواجه است و راهکاری برای آن ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار