معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از راه اندازی ۱۰ تخت آی سی یو جدید در بیمارستان طالقانی ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 01 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ابراهیم حسنی درباره روند بستری بیماران با سندرم حاد تنفسی در استان گفت: روند بستری بیماران با سندرم حاد تنفسی از روز ۴ فروردین سیر صعودی را طی کرده و به تعداد ۳۹۶ نفر رسید که این روند صعودی ادامه داشته و در تاریخ ۲۱ فروردین به ۴۶۸ نفر در استان افزایش یافت.

ابراهیم حسنی در ادامه افزود: روند بستری افراد از تاریخ ۲۱ فروردین که اوج پیک تعداد افراد بستری با سندرم حاد تنفسی در استان بود، به تدریج نزولی شده و به یک حالت پلاتو رسید به طوری که در تاریخ ۳ خرداد به تعداد ۲۲۷ نفر در استان کاهش یافت. اما متاسفانه از ۴ و ۵ خرداد شاهد سیر صعودی بودیم که این روند به ترتیب در ۶ خرداد ۲۸۱ نفر، ۷ خرداد ۳۱۳ نفر، ۸ خرداد ۳۰۰ نفر، ۹ خرداد ۳۱۳ نفر و ۱۰ خرداد ۳۰۰ نفر بستری با سندرم حاد تنفسی در استان است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره افزایش بیماران بدحال گفت: در روز‌های گذشته افراد مراجعه کننده به بیمارستان طالقانی ارومیه بدحال‌تر بوده و تعداد بیماران بدحال رو به افزایش است. این در حالی است که در روز گذشته از ۶۴ بیمار بستری در استان ۱۲ نفر به طور مستقیم و با مراجعه به بیمارستان در بخش آی سی یو بستری شده اند که این موضوع هشداری برای وضعیت بد پیشرفت بیماری است.

حسنی درباره افزایش تعداد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان طالقانی ارومیه بیان کرد: با افزایش تعداد بیماران بدحال در ارومیه، تعداد ۱۰ تخت آی سی یو با تمامی امکانات به بیمارستان طالقانی ارومیه افزوده و راه اندازی شده است.

این مسئول با بیان این که ۷۴ تخت آی سی یو در استان موجود است، ابراز کرد: با تلاش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، حواله ۳۶ تخت و ونتیلاتور از وزارت بهداشت اخذ شده است که از این تعداد ۱۰ تخت تحویل گرفته شده و ۲۶ تخت دیگر باقی مانده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان درباره بدحال شدن بیماران گفت: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان ها، تاخیر آن‌ها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است. بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آن‌ها وخیم بوده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار