سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه گفت: امسال یک هزار تُن گیلاس از باغ‌های این شهرستان برداشت خواهد شد که ۴۰۰ تن کمتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 01 June 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نجم‌الدین احمدی سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه افزود : به طور میانگین از هر هکتار باغ بارور این شهرستان، هشت تُن محصول برداشت می‌شود اما امسال با توجه به شرایط آب و هوایی در زمان گل‌دهی، میزان برداشت در مقایسه با پارسال کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه افزود: این شهرستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی مستعد کشت گیلاس بوده و سطح زیر کشت این محصول به ۳۸۰ هکتار رسیده که از این میزان ۱۸۰ هکتار بارده و ۲۰۰ هکتار غیربارده است.

این مسئول اضافه کرد: ارقام گیلاسی که در اشنویه کشت می شود، شامل تکدانه‌ای مشهد، خوشه‌ای، زرد دانشکده، سفید ارومیه و نوع محلی به نام (خومالی) است که این نوع گیلاس مزه و کیفیت عالی و خواهان زیادی دارد.

سرپرست جهاد کشاورزی اشنویه گفت: آغاز برداشت گیلاس در خرداد بوده و ۳۵ تا ۴۵ روز طول می کشد و در فصل برداشت گیلاس بیش از هفت هزار نفر روز به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال گردش مالی به وسیله گیلاس ایجاد می شود.

«احمدی» با بیان اینکه باغداران این شهرستان از کمترین میزان سم استفاده می کنند، افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و قدمت طولانی در کشت گیلاس و کیفیت عالی این محصول اشنویه به عنوان پایتخت گیلاس معرفی شده است.

این مسئول اضافه کرد: تلاش جهاد کشاورزی و مسوولان این است که از پایه بذری به سمت پایه رویشی برسیم که از نظر مقاومت به افت دما، عملکرد و کیفیت بهتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار