محمد علی‌محمدی یکی از راه‌های جلوگیری از وقوع این جرم را ارسال مکاتبه‌های اداری از طریق شبکه دولت ذکر کرد و گفت: باید از ارسال نامه‌های استعلام و یا دیگر نامه‌های اداری توسط ارباب رجوع خوداری شود تا زمینه وقع جعل فراهم نشود.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 01 June 2020
مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری همدان از افزایش جعل در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۴۶ فقره جعل سند‌های گوناگون کشف و جاعلان به دستگاه قضایی ارجاع شدند.

به گزارش ایرنا، علی‌محمدی در جلسه اعضای کمیته مبارزه با جعل اسناد استان همدان اظهار داشت: براساس آمار‌های ثبت شده بیشترین جعل در زمینه اسناد مالکیت، خودرو، مسکن و چک پول است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری همدان با اشاره به افزایش آمار جعل نسبت به سال قبل گفت: پارسال ۳۳ فقره جعل سند در سحطح استان رخ داده بود.

وی خاطرنشان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی به مسکونی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر نمونه‌هایی از جعل سند است که با آن مواجه هستیم و باید راهکاری برای این موضوع اندیشیده شود.

علی‌محمدی یکی از راه‌های جلوگیری از وقوع این جرم را ارسال مکاتبه‌های اداری از طریق شبکه دولت ذکر کرد و گفت: باید از ارسال نامه‌های استعلام و یا دیگر نامه‌های اداری توسط ارباب رجوع خوداری شود تا زمینه وقع جعل فراهم نشود.

وی به پرهیز از برخورد‌های جزیره‌ای دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های مختلف تاکید کرد و افزود: هنجارشکنان و متخلفان از قانون چند قدم جلوتر هستند و هرچقدر مبادی تخلف بسته می‌شود از در‌های دیگر وارد می‌شوند تا به مقصد خود برسند که مقابله با این امر نیازمند هم افزایی بیشتر است.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری همدان ریشه بسیاری از جرائم را ناآگاهی مردم به ویژه روستائیان و حاشیه نشینان دانست و گفت: باید به دنبال راهکاری مناسب و مستمر برای اطلاع رسانی باشیم.

علی‌محمدی راه اندازی استودیو پلیس در صدا و سیما را پیشنهاد داد و تاکید کرد: اگر ناجا پیشقدم شود می‌توان از طریق این برنامه مردم را در جریان مسائل مختلف قرار داد و آگاهی‌های مورد نیاز و هشدار و تذکر‌های لازم را به آن‌ها ارایه کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار