کد خبر: ۸۵۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 01 June 2020
سعید برخوری گفت: از بهمن سال گذشته تا کنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در جنوب کرمان صورت گرفته است.
 

 

تابناک/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی در سفر به جازموریان از روند مبارزه مبارزه با ملخ های پروازی بازدید کرد.

 

«سعید برخوری» در حاشیه این سفر گفت: از بهمن سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی در جنوب کرمان صورت گرفته است و از ۳ خرداد سال جاری نیز دسته های ملخ پروازی از استان های همجوار وارد جنوب کرمان شده اند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بیان کرد: با توجه به این که ریزش این ملخ ها در اطراف روستاهاست بنابراین مبارزه بیشتر شب هنگام و با استفاده از سم پاش های تراکتوری ۱۰۰ لیتری و زنبه ای صورت می گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵ دستگاه انواع سمپاش های تراکتوری و ۱۵ دستگاه سمپاش ۱۰۰ لیتری و زنبه ای در حاشیه روستاها و در دشت جازموریان سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی عملیات مبارزه را انجام می دهند.

برخوری با بیان این مطلب که با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه دارد، اظهار کرد: شهرستان‌های قلعه گنج با  ۱۹ هزار هکتار و رودبار با ۱۱ هزار و پانصد هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در این منطقه به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به این که تخصیص اعتبارات ملی و استانی برای مقابله جدی با این آفت ضروری است، ابراز کرد: تاکنون دیده بانی در سطح ۹۳۰ هزار  هکتار از اراضی این منطقه انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه  بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عملیات ردیابی و پایش انجام گیرد.

وی در خاتمه تاکید کرد: پایش و ردیابی ملخ صحرایی مهاجر در تمامی شهرستان‌ های منطقه همچنان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی منطقه وارد نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار