مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی فروش بهارانه کتاب در استان گفت: بوشهری‌ها در بهارانه کتاب ۱.۲ میلیارد ریال خرید کردند.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 01 June 2020

فروش طرح‌بهارانه‌کتاب در استان‌بوشهر ۳۰درصد افزایش یافت 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی فروش بهارانه کتاب در استان گفت: بوشهری‌ها در بهارانه کتاب ۱.۲ میلیارد ریال خرید کردند.

فاطمه کرمپور ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح بهارانه کتاب ۹۹ همزمان با سراسر کشور به مدت ۱۱ روز از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه با شعار «بهار کتاب، همزمان با بهار دل‌ها» در استان بوشهر برگزار شد.

وی اضافه کرد: طرح بهارانه کتاب ۹۹ در بوشهر با یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال فروش، از مشارکت بیش از ۸۰۰ نفر با خرید دو هزار و ۶۵۷ جلد کتاب برخوردار بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان داشت: این رقم فروش در استان نسبت به سال گذشته طرح بهارانه رشد ۳۰ درصدی داشت.

کرمپور با اشاره به اینکه ۱۰ کتابفروشی در استان مجری برگزاری این طرح بودند، افزود: از این تعداد شش کتابفروشی در شهر بوشهر و چهار کتابفروشی در در شهرستان های گناوه، عسلویه، کنگان و برازجان قرار داشت.

وی بیان داشت: فروش این رقم و رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته نشان از جایگاه و علاقه مردم استان به کتاب و کتابخوانی است.

کرمپور ادامه داد: به منظور پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا و انجام فاصله ‌گذاری اجتماعی، کتابفروشی‌های استان با راه‌اندازی کانال برای خریدهای غیر حضوری را فراهم کرده بودند.

وی در خصوص اهمیت طرح‌های حمایتی چون طرح بهارانه در پویایی کتاب‌فروشی‌ها در ایام کرونا، اظهار داشت: ‌با توجه به روزهای تعطیلی اجباری کتاب‌فروشی‌ها در دوران کرونا و ضررهای مالی زیاد، اجرای طرح‌های تشویقی و تخفیفی یکی از راه‌های استقبال مخاطب از کتاب است که می تواند به رونق و افزایش فروش کتاب‌فروشی‌ها کمک کند و در نتیجه اجرای طرح بهارانه کتاب ۹۹ توانست بخشی از ضررهای مالی کتاب‌فروشان حاضر در این طرح را جبران کند.

کرمپور به میزان خسارت وارد شده ناشی از ویروس کرونا به کتاب‌فروشی‌های استان اشاره کرد و افزود: خسارت کتابفروشی‌های استان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده که کتابفروشی‌ها با مراجعه به سامانه ثبت اطلاعات صاحبان مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای متقاضی دریافت حمایت دولتی برای دریافت حمایت ثبت نام کردند.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار