اکبرزاده شهردار خوی گفت : آمفی تئاتر و سینمای بزرگ روباز پارک کوهستان شهرداری با مساحت۱۵۰۰۰ متر مربع و با ظرفیت ۷ هزار نفر پروژه ای برای تحولات فرهنگی و هنری منطقه خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۶۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 31 May 2020

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
محرم اکبرزاده شهردار خوی با اشاره به تشکیل جلسه کمیته فنی شهرداری خوی گفت: مطالعات و طراحی فاز یک معماری پروژه آمفی تئاتر و سینمای روباز پارک کوهستان شهرداری در جلسه کمیته فنی شهرداری بررسی شد.

شهردار خوی اضافه کرد: آمفی تئاتر و سینمای بزرگ روباز پارک کوهستان شهرداری با مساحت۱۵۰۰۰ متر مربع پروژه ای برای تحولات فرهنگی و هنری منطقه خواهد بود.

وی افزود: پارک کوهستان شهرداری با وسعت و ویژگیهای مختلف اقلیمی و طبیعی همچنین موقعیت بسیار مناسب خود امکان تعریف پروژه های مختلف برای سرمایه گذاری در بخش های رفاهی، تفریحی، خدماتی، فرهنگی و هنری را فراهم ساخته و پروژه آمفی تئاتر بزرگ روباز پارک کوهستان یکی از پروژه های عظیمی است که طراحی آن با نگاهی به مهم ترین آمفی تئاتر های روباز جهان بر اساس ویژگیهای این پارک و نیازهای فرهنگی هنری شهر صورت گرفته و قطعا با احداث این آمفی تئاتر و سینمای روباز با ظرفیت ۷۰۰۰ نفر شاهد تحولات بسیاری در حوزه های فرهنگی و هنری منطقه خواهیم بود.

اکبرزاده گفت: بزرگترین پرده سینمای روباز کشور با ابعاد 15*30 متر مربع با طراحی بسیار جذاب و پیش بینی امکانات و تجهیزات پیشرفته سینماهای روباز در این پروژه طراحی شده و باید گفت در حال حاضر این سینما و آمفی تئاتر روباز با توجه به ویژگیها، ابعاد و نوع طراحی بزرگترین پروژه آمفی تئاتر روباز کشور است.

شهردار خوی افزود: با توجه به چند منظوره بودن این آمفی تئاتر روباز در کنار پیش بینی امکانات مختلف فنی، تجهیزات صوتی و تصویری، فضاهای مختلف اداری و اجرایی، جذابیتهای بصری، طراحی آن در نوع خود کم نظیر بوده و "چیدمان گسترده باد بزنی" برای آن در نظر گرفته شده و بر همین اساس امکان اجرای برنامه های مختلف هنری نمایشی، سخنرانیهای،همایش ها و کنفرانسها، پخش با کیفیت فیلم های سینمایی، مسابقات ورزشی نیز فراهم می شود.

اکبرزاده اضافه کرد: در کنار طراحی بسیار زیبای این پروژه عظیم عمرانی با کاربرد فرهنگی، با توجه به ویژگیهای جغرافیایی و قرار گرفتن در پارک مشرف بر مسیر ورودی شهر،همچنین طراحی حجمی خاص و نورپردازیهای حرفه ای پیش بینی شده برای نما، این آمفی تئاتر قطعا بعنوان نماد بزرگ فرهنگی خوی و منطقه نیز مطرح خواهد بود .

وی اذعان داشت: با توجه به برگزاری جشنواره های بزرگ سالانه در خوی همچون همایش شمس تبریزی، آفتابگردان و .. این آمفی تئاتر نه تنها اجرای این جشنواره ها را از نظر سطح اجرایی تحت تاثیر زیادی قرار خواهد داد بلکه امکان اجرای پروژه های بزرگ فرهنگی، موسیقی، هنری-نمایشی استانی و کشوری را نیز بوجود خواهد آورد.

شهردار خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش های مختلف این پروژه افزود: این پروژه در دو بخش اداری و سالن آمفی تئاتر و سینما با ویژگیها و کاربری های مختلف پیش بینی و طراحی شده، بخش آمفی تئاتر و سینما با ۱۰۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۷۰۰۰ نفر پیش بینی شده و دارای سکوهای نشیمن طبقاتی، راهروها، سالن وی آی پی و بخش میهمانان ویژه ، سِن( استیج) با مساحت ۳۵۰ مترمربع، فضاها و تجهیزات نور و صدا ، سرویس های بهداشتی برای بانوان و آقایان، نمازخانه، اورژانس ، اتاق نگهبانی و پلیس، بوفه و فروشگاه، بخش تاسیسات مکانیکی و برقی، اتاق استراحت پلاتوهای تمرین، اتاقهای مدیریت و کارکنان اجرایی، مانیتورینگ، اتاق خبرنگاران و کنفرانس خبری، آبدارخانه، فضاهای سبز، جایگاه های ویژه خانواده در دو طرف کناره های آمفی تئاتر، فضاهای ویژه شهروندان کم توان جسمی و جامعه معلولین ، آلاچیق ها و فضاهای خصوصی، ورودی های متمرکز و بخش حراست و نگهبانی از بخش های اصلی ،خدماتی و اصلی پیش بینی شده هستند.

اکبرزاده گفت: در بخش های اداری نیز که با طراحی ویژه صورت گرفته در پشت پرده بزرگ سینمای روباز قرار می گیرد بخشهایی چون لابی و پذیرش، دسترسیها به بخش های مختلف پشت سن، اتاق کارگردان،اتاق فرمان، اتاق تمرین، کارگاه ساخت و انبار دکور، اتاق تعویض لباس، اتاق گریم، اتاق های وی آی پی، اتاق مدیریت ،کارکنان ،لابی و مالی و اداری، سرویس های بهداشتی و آبدارخانه از دیگر بخش های طراحی شده در 6 طبقه شامل 4 طبقه اداری و بام سبز و ۲ طبقه زیرزمین جمعا به متراژ ۲۰۰۰ متر مربع می باشند.

لازم به ذکر است : در بخشی پایینی سکوهای نشیمن لاین بیرونی آمفی تئاتر نیز غرفه های اختصاصی برای عرضه محصولات مختلف فرهنگی و هنری و برگزاری نمایشگاه های فصلی و موقت صنایع دستی و هنرهای سنتی طراحی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار