صدهزار نفر خانوار درآذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان, روستائیان و عشایر هستند.
کد خبر: ۸۵۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 31 May 2020

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یونس معزز مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در نشست خبری با خبرنگاران بااشاره به اینکه صدهزار نفر خانوار درآذربایجان غربی تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان, روستائیان و عشایر هستند گفت: روستائیان, عشایر,رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری درروستاها, رانندگان حمل بار ومسافر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر, شاغلان فصلی وساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر,  کارکنان مراکز وشرکتهای وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی ونظام دامپزشکی, کشاورزان غیرساکن درروستا, قالیبافان, زنبور داران و مشاغل حوزه صنایع دستی می توانند از خدمات بیمه ای این صندوق بهره مند شوند.


وی با اشاره به اینکه  ۱۰۲ کارگزاری فعال بیمه‌ای در سطح استان فعال است افزود:افراد بالای  ۱۸سال وکمتر از ۵۰ سال می‌تواند با پرداخت یک سوم از حق بیمه که دو سوم آنرا دولت پرداخت می کند و با مراجعه به این دفاتر با پرداخت مبلغ موردنظر خود را بیمه کند.

 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان افزود: مشاغل ۲۰ گانه بخش‌های مختلف کشاورزی با تایید اداره کل جهاد کشاورزی یا نظام صنفی کشاورزی محل سکونت به عضویت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان درمی‌آیند.

 
معزز با اشاره به اینکه این صندوق یکی از صندوق‌های چهارگانه و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است گفت: رویکردصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ارائه  خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

 
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان افزود: شهرستانهای چایپاره, بوکان ومهاباد از نظر پوشش بیمه ای به ترتیب رتبه های نخست استانی را به خود اختصاص داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار