امروز بزرگ‌ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران عوامل خارجی نظیر امریکا و امثال آن نیست؛ بلکه مشکلات اقتصادی یا به عبارت ساده‌تر مشکلات معیشتی مردم است.
کد خبر: ۸۵۶۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ 27 May 2020
امروز بزرگ‌ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی ایران عوامل خارجی نظیر امریکا و امثال آن نیست؛ بلکه مشکلات اقتصادی یا به عبارت ساده‌تر مشکلات معیشتی مردم است.

به گزارش تابناک همدان؛اگر به اعتراضات سال‌های اخیر خاصّه از دی ماه ۹۶ تاکنون نظر کنیم، در همه آن‌ها نگرانی از به خطر افتادن معیشت، عامل اصلی اعتراضات بوده که البته عامل خارجی بر این خواسته به حق مردم موج سواری کرده و نتیجه آن چیزی جز تعطیلی مقطعی کشور و آسیب‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نبوده است. به تعبیر رهبر انقلاب "مگس روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف‌ها می‌نشیند" بنابراین باید زخم را درمان نمود.

مع الوصف؛ در شرایط کنونی بزرگ‌ترین خدمت مجلس، کمک به حل مشکلات اقتصادی مردم از طریق اختیاراتی است که بنا به قانون در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

امروز مردم انتظار دارند که نمایندگانشان نه بخشی از کابینه و دنباله رو دولت بلکه وکلایی مقتدر برای احقاق حقوق مردم باشند.

توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در ابتدای ماموریت مهمانان جدید مجلس شورای اسلامی حقیقتا بهترین چراغ راهنما برای آن‌ها بود که اگر ملاک عمل قرار گیرد بی تردید بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد. 
 
اقتصاد؛ رسالت بزرگ نمایندگان مجلس شورای اسلامی

رهبر انقلاب در بخشی از رهنمود‌های حکیمانه خود فرمودند: "آنگاه که نمایندگان با شناخت درست از شرایط و اولویت‌های کشور و با کارشناسی، حضور فعال و منظم، پاکدستی و امانتداری، وظایف خود را انجام دهند، مجلس به معنی حقیقی در رأس امور کشور خواهد بود. "

همچنین معظم له با تأکید بر اینکه «اقتصاد و فرهنگ» در صدر اولویت‌های کشور است، نمایندگان را به مسائلی همچون اولویت دادن به معیشت طبقات ضعیف، اصلاح خطوط اصلی اقتصاد مثل اشتغال و تولید و تورم، رعایت تقوا و انصاف در انجام وظایف نظارتی، موضع‌گیری‌های انقلابی در حوادث مهم و تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه توصیه کردند.

مع الوصف، رهبری و مردم چنین نمایندگانی را می‌خواهند که منافع ملی آن‌ها بر منافع شخصی و قومی و قبیله‌ای ارجحیت داشته باشد.
 
باید مهم‌ترین ویژگی نمایندگان مجلس پیروی از رهنمود‌های معظم له باشد که دقیقا مطابق با خواسته عموم مردم و حرف دل مردمی است که با هزاران امید در پای صندوق‌های رای حاضر شده اند.
 
 
نویسنده؛ هادی بختیاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار