احداث سکوی صادرات آبزیان در استان کرمانشاه یک نیاز جدی است. با احداث این سکو هم آمار صادرات محصولات شیلاتی استان افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد و هم تولیدکنندگان نگران این نخواهند بود که تولیداتشان روی دستشان بماند و با خیالی راحت به فکر افزایش میزان تولیدات خود خواهند افتاد.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،سیدفرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ، با اشاره به تهیه طرح توجیهی احداث پایانه صادرات آبزیان در مجموعه شیلات استان، گفت: هم اکنون  دو سرمایه گذار که هم پرورش دهنده و هم صادرکننده محصولات شیلاتی هستند، برای احداث پایانه صادرات آبزیان در استان پای کار هستند که  هر دو  این سرمایه گذاران بومی بوده و تجربه خوبی برای کار در این زمینه دارند.

افضلی مهمترین مشکل برای احداث پایانه صادرات آبزیان را نداشتن زمین عنوان کرد و افزود: با وجودی که برای دریافت زمین قول‌هایی در کارگروه توسعه صادرات استان گرفته‌ایم، اما هنوز عملا هیچ اتفاقی نیفتاده، ولی امیدواریم به زودی شاهد تخصیص زمین  برای احداث این پایانه صادراتی باشیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر زمین مورد نیاز از سوی گمرک یا پایانه مرزی برای احداث این پایانه تخصیص یابد و زیرساخت‌های آن مثل آب، برق، گاز و... فراهم باشد، سرمایه گذاران برای اجرای پروژه مصمم‌تر خواهند شد و پروژه استارت می‌خورد.

افضلی با بیان اینکه برای احداث این پایانه صادراتی باید زمین و زیرساخت‌های لازم تامین و تسهیلات مورد نیاز نیز در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد، اضافه کرد: برای احداث پایانه صادرات آبزیان علاوه بر امکانات و تجهیزات لازم قرنطینه‌ای، به دو سردخانه صفردرجه و زیر صفر درجه نیاز است، زیرا محصولات شیلاتی فسادپذیری بالایی داند و وجود این دو سردخانه برای نگهداری آبزیان تا زمان انجام کار‌های گمرکی مربوط به صادرات، ضرورت دارد.

 افضلی با اشاره به مطرح شدن  طرح توجیهی احداث پایانه صادرات آبزیان در اداره کل شیلات استان کرمانشاه به عنوان یک پروژه اولویت دار، اضافه کرد:  این پروژه یکی از اولویت‌های اصلی شیلاتی استان کرمانشاه در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت احداث پایانه صادرات آبزیان در نقطه صفر مرزی در شهرستان قصرشیرین، گفت: با احداث این پایانه صادراتی می‌توانیم توسعه صادرات آبزیان را در مرز پرویزخان به عنوان یکی از مرز‌های فعال کشور داشته باشیم که در این صورت نه فقط تولیدات شیلاتی استان، بلکه تولیدات دیگر استان‌ها هم از این مرز صادر خواهد شد.

افضلی تاکید کرد: احداث پایانه صادراتی آبزیان توسعه چند برابری صادرات آبزیان در استان را به همراه خواهد داشت.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار