رزمایش کمک مومنانه در شرایطی که کرونا کسب و کار برخی از مردم را کساد کرده، توانسته گام مهمی در جهت حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا باشد. در این بین خیرین استان کرمانشاه هم در کنار نهادهای حمایتی حضور پررنگی در اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه داشته‌اند.
کد خبر: ۸۵۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 28 May 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ مجتبی بیاتی معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، در حاشیه اجرای سومین مرحله رزمایش کمک مومنانه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در گلزار شهدای کرمانشاه برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از امروز(هفتم خرداد) 9800 بسته معیشتی به نیت 9800 شهید استان کرمانشاه در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در استان کرمانشاه توزیع خواهد شد که هزینه‌های آن از محل کمک های خیرین تامین شده است.

بیاتی با بیان اینکه تاکنون بیش از 100 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در قالب رزمایش کمک مومنانه در استان کرمانشاه توزیع شده، گفت: برای تهیه این بسته های معیشتی در مجموع حدود 30 میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: در تلاشیم تا توزیع این بسته‌های معیشتی مراحل بعدی هم داشته باشد.

بیاتی افزود: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، روغن، ماکارونی، خرما و... بوده و هر بسته بالای 300 هزار تومان ارزش دارد.

بیاتی سپس با اشاره به تلاش برای توزیع عادلانه این بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا، گفت: با توجه به تهیه بانک اطلاعاتی از نیازمندان و تهیه نرم‌افزاری برای توزیع این بسته ها بر اساس کد ملی افراد، امید است شاهد توزیع عادلانه آنها بین نیازمندان واقعی باشیم.

بیاتی با اشاره به شناسایی نیازمندان و افرادی که شغلشان را به واسطه شیوع کرونا از دست داده اند از طریق پایگاه های بسیج، گفت: پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات با مردم در ارتباط مستقیم بوده و بهتر می‌توانند آسیب‌دیدگان از کرونا را شناسایی کنند.

سعید بهشتی‌راد فرمانده سپاه ناحیه شهرستان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تاکنون 30 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در شهرستان کرمانشاه توزیع شده، گفت: از مجموع 9800 بسته معیشتی که قرار است از امروز(هفتم خرداد) بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع ‌شود، 3800 بسته آن سهم شهرستان کرمانشاه خواهد بود.

 وی با اشاره به شناسایی 60 هزار خانوار نیازمند و آسیب دیده از کرونا در شهرستان کرمانشاه از طریق پایگاه‌های بسیج، گفت: این خانوارها در سه سطح نیازمند، کم‌درآمد(درآمد زیر 500 هزار تومان) و آسیب دیده از کرونا تقسیم بندی شده اند که امیدواریم در نهایت بتوانیم بسته‌های معیشتی را در اختیار همگی این خانوارها قرار دهیم.
 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار