عرضه قلیان در همه واحدهای صنفی استان اصفهان از جمله سفره‌خانه‌های سنتی ممنوع است و هیچ دستور یا بخشنامه جدیدی در باره اجازه عرضه آن صادر نشده است.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 27 May 2020

به گفته مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با توجه به شیوع بیماری کرونا، هنوز چایخانه‌ها تعطیل هستند و اجازه کار ندارند.

سیدمهدی میرجهانیان تصریح کرد: سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌ها می‌توانند با رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت داشته باشند.

میرجهانیان با بیان‌اینکه شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورهای بهداشتی مختص رستوران‌ها به متصدیان آنها اعلام شده است، افزود: آنها تعهد رسمی برای رعایت این دستورها داده‌اند و در صورتی که بازرسان بهداشت محیط تخلفی از آنها مشاهده کنند یا گزارشی در این زمینه واصل شود به جِد با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه برخی از تالارهای پذیرایی و جشن در اصفهان در چند روز تعطیلات عید فطر فعالیت داشتند، تاکید کرد: هنوز تصمیم‌گیری ملی یا استانی در باره چگونگی آغاز بکار آنها گرفته نشده و در زمان حاضر، اگر فعالیت داشته باشند، غیرقانونی و تخلف است.

وی در باره فعالیت مجموعه‌های ورزشی نیز گفت: باشگاه‌های کم‌خطر و ورزش‌های انفرادی مانند بدنسازی با رعایت دستورهای بهداشتی اجازه فعالیت دارند اما ورزش‌های گروهی و رودرو مانند فوتبال، والیبال، بسکتبال و کُشتی هنوز ممنوع است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان اضافه کرد: استخرها می‌توانند در شهرهای با وضعیت زرد یا سفید از نظر ابتلا به بیماری کرونا با رعایت دستورهای بهداشتی، فعالیت داشته باشند اما با توجه به اینکه وضعیت شهرها از نظر رنگ‌بندی ابتلا به کرونا متغیر است، بازگشایی مکان‌هایی مانند استخر، خطر زیادی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار