سرپرست اداره کل اداره منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی گفت : در سال جاری بالغ بر 280 دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در بین روستاییان واقع در حوزه های آبخیزداری استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۸۵۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳ 27 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قاسمی گفت: توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی یکی ازمهمترین طرح‌های عمرانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است که به جهت کاهش فشاربر عرصه‌های مرتعی و همچنین برای پیشگیری از تخریب جنگل و جایگزینی برای سوخت فسیلی دربرخی از روستا‌های هدف درسطح استان در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: با اجرای این طرح در صدد هستیم هم مشارکت روستاییان را در اجرای طرح‌های عمرانی اداره کل به همراه داشته باشیم وهم مانع ازتخریب جنگل وعرصه‌های مرتعی با تامین آبگرمکن‌های خورشیدی شویم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح بیشتر در مناطق جنگلی و مناطقی که پوشش فضای سبز آن بالاست، اجرا می‌شود تا مانعی جدی برای استفاده روستاییان از هیزم برای تامین سوخت و کاستن فشار برعرصه‌های مرتعی باشد.

قاسمی ادامه داد: در سال گذشته توزیع ۱۳۶ دستگاه آبگرمکن گازی با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در مناطق روستایی اجرایی و عملیاتی شد و در سال جاری نیز برای تامین ۲۸۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار