کد خبر: ۸۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 24 May 2020

 

ظهر امروز زمین لرزه ای با بزرگی ۵.۲ ریشتری استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند. این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه وبویر احمد)، ۴۱ کیلومتری سردشت (خوزستان) و ۴۴ کیلومتری چرام (کهگیلویه وبویر احمد) رخ داده است.
 
دقایقی پیش زمین لرزه ۵.۲ ریشتری «گچساران» از توابع استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.

به گزارش «تابناک»، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ساعت ۱۳:۴۱:۲۷ ثانیه امروز، یکشنبه چهارم خرداد ماه این زمین‌لرزه را ثبت کردند. مختصات این زمین‌لرزه که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده، ۳۰.۳۶ درجه عرض شمالی و ۵۰.۶۵ درجه طول شرقی ثبت شده است.

این زمین‌لرزه در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان (کهگیلویه وبویر احمد)، ۴۱ کیلومتری سردشت (خوزستان) و ۴۴ کیلومتری چرام (کهگیلویه وبویر احمد) رخ داده است. در منطقه ای که تا شعاع ١٠ کیلومتری آن ٢٣ روستا با ٨٦٥ خانوار و جمعیت ٣٣٣٢ نفری ساکن هستند.
 

تکمیل می‌شود...
 
افزایش شمار مصدومان به 6 تن
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۶
 

بر اساس گزارش شماره ٣ سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشورمان از این زلزله، تعداد مصدومان ناشی از فرار از زلزله در گچساران به ٦ نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که شمار تیم های ارزیاب اعزام شده به محل زلزله به ١٢ تیم (کهکیلویه و بویر احمد ٤ تیم – فارس ٢ تیم – بوشهر ٢ تیم - خوزستان ٤ تیم) افزایش پیدا کرده و بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تا این لحظه، این نتایج حاصل آمده است:
شهرستان گچساران باشت و سعادت آباد فاقد خسارات جانی ( تخریب برخی از دیوارها در شهرستان گچساران)/ شهرستان بهبهان روستاهای شهر سردشت و تعداد ٧ روستا فاقد خسارات جانی و مالی/ بوشهر مناطق مرزی با استان کهکیلویه و بویراحمد فاقد خسارات جانی و مالی/ فارس شهرستانهای ممسنی و رستم تعداد ٨ روستا فاقد خسارات جانی و مالی ( درمنطقه بابا کلان ریزش کوه)

مصدومیت 3 تن تا این لحظه
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۵:۳۱
 

سرپرست سازمان امداد و نجات در تشریح نتایج بازدید تیم‌های ارزیاب از روستاهای نزدیک به مرکز زلزله گفت: در کنار روستای دژ سلیمان دو تپه ریزش کرده که البته خسارتی به روستا وارد نکرده است. البته ترک‌خوردگی در برخی از خانه‌های روستایی مشاهده شده است.

ولی پور در ادامه از مصدوم شدن سه تن خبر داد و گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری در گچساران تاکنون سه مصدوم در شهر دوگنبدان داشته است. هر سه نفر هنگام فرار مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند.

اعلام وضعیت نارنجی در کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۴:۴۵
 

سرپرست سازمان امداد و نجات از افزایش تیم‌های اعزام شده به هشت تیم خبر داد و گفت: چهار تیم از کهگیلویه و بویراحمد، دو تیم از فارس و دو تیم از بوشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد در وضعیت نارنجی و استان‌های بوشهر و فارس در وضعیت زرد قرار دارند گفت: تا شعاع ١٠ کیلومتری مرکز زمین‌لرزه ٢٣ روستا واقع شده که ٨٦٥ خانوار در این محدوده حضور دارند. جمعیت ساکن در این محدوده ٣٣٣٢ نفر هستند.

ریزش کوه در جاده دیل گچساران
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۴:۳۵
 

زمین لرزه ۵.۲ ریشتری کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند

اعزام تیم های ارزیاب اورژانس به کانون زلزله
۱۳۹۹/۰۳/۰۴ - ۱۴:۲۹
 

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانش کشور از اعزام تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زمین لرزه ۵.۲ریشتری در استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد و به ایسنا گفت: زمین لرزه ۵.۲ ریشتری عمق ۱۰ متری در محدوده میان گچساران و چرام اتفاق افتاده است. تیم‌ها در محل حضور دارند. در این منطقه خوشبختانه مشکلی وجود نداشته اما در بهبهان که در ۴۰ کیلومتری محل زمین لرزه است، تیم اعزام شده است.

خالدی اظهار کرد: در مجموع دو تیم از دانشگاه علوم پزشکی بهبهان و دو تیم از کهگیلویه و بویر احمد برای بررسی اعزام شده است. تا این لحظه تلفاتی گزارش نشده است اما از جهت اینکه روستاهای بسیاری در این مناطق واقع شده است باید برای اعلام نتایج بررسی‌های دقیق تری انجام داد.

به گفته وی اورژانس بهبهان، یاسوج و اهواز در حالت آماده باش قرار دارند.

اعزام پنج تیم ارزیاب هلال احمر به کانون زلزله
 

مهدی ولی‌پور، سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام پنج تیم ارزیاب از گچساران، گلگون فارس و پایگاه محمد عامری بوشهر به محل وقوع زمین‌لرزه خبر داد.

وی افزود: هماهنگی های لازم با سه استان کهگیلویه و بویر احمد- فارس و بوشهر نیز انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار