مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: برخورد مضاعف قانونی با مجرمان مالیاتی علاوه بر کاهش این جرایم، موجب تأمین درآمدهای دولت شده و این مهم با تشکیل شعبه دادرسی ویژه جرایم اقتصادی و مالی محقق می شود.
کد خبر: ۸۵۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 23 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حسن کوماسی در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه وزارت اموراقتصادی و دارایی استان که با حضور رئیس کل دادگستری استان، نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان و سایر مسئولان و کارشناسان در سالن جلسات شهید امینی اداره کل امور مالیاتی برگزار شد، با بیان اینکه نیازمند ورود سیستم قضایی به پرونده های مالیاتی هستیم، افزود: واسطه ها با سوءاستفاده از دارندگان کارت های بازرگانی و کارت های پیله وری علاوه بر کسب سودهای کلان، موجب تضییع درآمدهای دولت، ایجاد بدهی های سنگین برای دارندگان کارت ها و سود مضاعف برای تاجرانی می شوند که نظام مالیاتی را نادیده می گیرند.
وی با تأکید بر ضرورت همکاری بیش از پیش سیستم قضایی در موضوع پرونده های مالیاتی، اظهار کرد: راه اندازی شعبه های دادرسی ویژه برای پرونده های مالیاتی در ارومیه، ماکو و یکی از شهرستان های جنوب استان و استقرار قضات ویژه در این دادگاه ها به وصول درآمدهای مالیاتی از طریق اقدامات مجرمانه کمک شایانی می کند.
این مقام مسئول به بدهی یک هزار و 500 میلیارد تومانی از محل اجاره کارت های بازرگانی به نظام مالیاتی اشاره کرد و افزود: این مبلغ، اصل بدهی از محل کارت های بازرگانی است که در صورت وصول، کل درآمدهای مالیاتی استان در سال جاری تأمین می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به سوءاستفاده برخی شرکت ها از معافیت های قانونی مناطق آزاد، اعلام کرد: برخی افراد با ایجاد شرکت های صوری در سال های گذشته اقدام به پولشویی و فرار مالیاتی در منطقه آزاد ماکو کرده اند که شناسایی شده و نیازمند پیگیری قضایی است.
وی همچنین به بدهی 135 میلیارد تومانی پیله وران مناطق مرزی به نظام مالیاتی در استان اشاره کرد و افزود: در این میان بین واردکننده و پیله وران، واسطه هایی وجود دارند که سودهای بالایی کسب کرده اند، اما پیله وران مناطق مرزی که حداقل درآمد را دارند، درگیر موضوع شده و ورود دستگاه های امنیتی و قضایی به این پرونده ها، موجب تسهیل روند اخذ مالیات از تاجران اصلی می شود.
کوماسی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد 35 درصدی وصول مالیات در سال 98 اشاره و ادامه داد: با وصول یک هزار و 165 میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی، توانستیم 99 درصد بودجه استان در سال گذشته را محقق کنیم. همچنین مجموع وصول مالیات با ردیف استانی و ملی و عوارض در سال گذشته بالغ بر یک هزار و 400 میلیارد تومان بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته 212 میلیارد تومان عوارض وصول و بین 44 شهرداری و دهیاری استان توزیع شد، گفت: تحقق درآمدهای مالیاتی دولت با تعامل، همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار