نماز جمعه در ۶۲ شهر استان که از نظر شیوع کرونا، وضعیت سفید دارند، اقامه شد و نمازگزاران در این آیین که همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، شعار‌هایی در محکومیت جنایات استکبار درحق مردم فلسطین سر دادند.
کد خبر: ۸۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 23 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:نماز جمعه در ۶۲ شهر واقع در ۳۲ شهرستان استان که از نظر شیوع کرونا، وضعیت سفید دارند، اقامه شد و نمازگزاران در این آیین که همزمان با روز جهانی قدس برگزار شد، شعار‌هایی در محکومیت جنایات استکبار و تعدی به حقوق مردم فلسطین و دیگر مسلمانان مظلوم جهان سر دادند.
نمازگزاران جمعه در این شهر‌های استان فارس بدون خروج از مصلا‌ها و با حذف برنامه راهپیمایی، به نمایندگی از سایر شهر‌هایی که فعلا امکان اقامه نماز جمعه ندارند، به نشانه انزجار از استکبار جهانی فریاد مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردادند.
بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا پنج شهرستان و توابع آن‌ها شامل شهر‌های استهبان، رونیز، کازرون، جره و بالاده، کنارتخته، خشت، مرودشت، سیدان، کامفیروز، خانیمن، بیرم، ارد، بنارویه، جویم و گراش در یک هفته گذشته در وضعیت سفید قرار گرفتند و نماز جمعه در این شهر‌ها امروز برگزار شد.
پیش از این، شهرستان‌های آباده، اوز، ارسنجان، اقلید، بختگان، بوانات، بیضا، پاسارگاد، خرامه، خرم‌بید، خفر، داراب، رستم، زرقان، زرین‌دشت، سپیدان، سروستان، فراشبند، فیروزآباد، قیروکارزین، کوار، کوه‌چنار، لامرد، ممسنی، مُهر و نی‌ریز در وضعیت سفید قرار گرفته بودند و نماز جمعه در شهر‌های این شهرستان‌ها اقامه شد.
شهر خنج که هفته پیش در وضعیت سفید کرونا قرار داشت، این هفته به خاطر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار داشت و نماز جمعه در آن اقامه نشد.
استان فارس در تقسیمات کشوری شامل ۳۶ شهرستان است.
خطیبان جمعه این هفته در فارس به موضوع‌های مختلفی پرداختند که روز جهانی قدس محور این مباحث بود.

********************************************
آمار کرونا را می‌شمارند، اما کسی به شهدای فلسطینی نمی‌پردازد


امام جمعه مرودشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز جمعه دوم خردادماه همزمان با روز جهانی قدس گفت: مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. پیروزی در چنین مبارزه‌ای تضمین شده است.
حجت الاسلام مهدی آقائی با طرح این پرسش که کدام نهاد جهانی پاسخگوی ترور‌ها و قحطی‌های مصنوعی در چندین کشور اسلامی و عربی است؟، گفت: امروز دنیا یک به یک تعداد قربانیان کرونا را در سراسر جهان می‌شمارد، امّا هیچ کس نپرسیده و نمی‌پرسد قاتل و مسئول صد‌ها هزار شهید و اسیر و مفقود در کشور‌هایی که آمریکا و اروپا در آن آتش جنگ را روشن کرده‌اند کیست؟ واین بزرگترین نوع تبعیض می‌باشد.
آقائی با بیان اینکه استکبار جهانی تمام توان خود را برای این گذاشته است که محدوده جبهه مقاومت را به عقب براند، بیان داشت: نکته‌مهمّی که نباید از نظر نخبگان سیاسی و نظامی جهان اسلام دور بماند، سیاست آمریکا و صهیونیست‌ها در انتقال درگیری‌ها به پشت جبهه مقاومت است.

***************************************************
قدس پاره تن جهان اسلام


امام جمعه اقلید نیز در خطبه‌های نماز جمعه دوم خردادماه این شهر با بیان اینکه قدس و فلسطین پاره تن اسلام و مسلمانان جهان است، جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و گفت: ملت فلسطین با دست خالی و با سنگ و کلوخ از حق خود دفاع کرده و مانع محو نام کشورشان شدند.
حجت الاسلام محمد صادق طالبی در ادامه معامله قرن را پوچ و بی‌اساس خواند و گفت: بیش از ۷۰ سال به سران فلسطین وعده‌های دروغین مبنی بر ادای حق قانونی آن‌ها توسط سازمان‌های بین‌المللی داده شد، اما خبری از احقاق حقوق این ملت نشد و مردم با سنگ و کلوخ مانع فراموشی حقوقشان و محو نام کشورشان شدند؛ امروز نیز با موشک‌های نقطه‌زن انتفاضه‌های جدید رقم می‌زنند.

***************************************************************
تداوم مبارزه تا آزادی قدس شریف


امام جمعه لامرد نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: رژیم صهیونیستی که روزی رویای از نیل تا فرات درسر داشت، امروز در اطراف خودش دیوار کشیده است تا در امان بماند و این غده سرطانی از بین خواهد رفت و به طور قطع، روزی خواهد رسید که نماز را در بیت‌المقدس خواهیم خواند و از این رو، تا نابودی کامل اسرائیل دست از مبارزه نخواهیم کشید.
حجتالاسلام علی حسین زاده با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: اگر حاج قاسم نیست، اما مکتب حاج قاسم هست و این حاج قاسم بود که راهبرد دفاع را به راهبرد هجوم تبدل کرد و سیاست مبارزه را به‌جای مذاکره در بین نیرو‌های مقاومت راهبردی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار