کد خبر: ۸۵۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ 22 May 2020
روز قدس، تجلی اقتدار امت اسلامی و نماد وحدت اسلامی است که بهای خون شهید سلیمانی آزادی قدس شریف است.
 

 

تابناک/ مائده فلاحتکارضیابری: مسئله فلسطین یکی از موضوعاتی است که در چند دهه اخیر به موضوع اول جهان اسلام تبدیل شده و روز جهانی قدس، روز حیات اسلام و نماد ایستادگی، مقاومت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف است.

 

آرمان آزادی فلسطین، سیاست برگشت‌ناپذیر انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبار جهانی است و تا بازپس‌گیری قدس شریف از چنگال اشغال‌گران تداوم خواهد یافت.

 

امسال که روز جهانی قدس همزمان با شیوع ویروس کرونا شده است و به منظور رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما این امر موجب فراموشی این روز بزرگ نمی‌شود زیرا مسئله فلسطین و قدس شریف یک دغدغه فراملی است و جنبه انسانی و دینی دارد.

 

 

* دفاع از آرمان فلسطین و زنده نگه داشتن این وصیت تاریخی امام راحل رسالتی مهم است

«وحید پورحضرت» با گرامیداشت روز قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس پیام آزادی بخشی، حق طلبی و مقابله با خوی استکباری ابرقدرت‌ها به جهان و موعد همبستگی ملّت ‌های آزاده جهان با مردم مظلوم فلسطین است که یکصدا و یکپارچه ندای آزادی و آزادگی سر می‌دهند.

 

فرماندار ماسال افزود: دفاع از آرمان فلسطین و زنده نگه داشتن این وصیت تاریخی امام راحل رسالتی است مهم که امروزه باید بیش از هر زمان دیگر به آن پرداخت تا یکبار دیگر این روز بزرگ را در تاریخ ماندگارتر کنیم.

 

وی گفت: اینک عدم حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، اراده های ظلم ستیز و مظلوم پرور مردم ایران اسلامی، عهد شکنی‌های استکبار جهانی و جنایت‌های روز افزون رژیم صهیونیستی، توطئه‌ها، تفرقه و اختلاف ‌افکنی بین مسلمانان را با حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه در آخرین روز از ماه مبارک رمضان را خنثی و آرمان آزادی و رهایی کامل قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست را محقق می‌سازد.

 

پورحضرت تصریح کرد: مردم مومن و شریف شهرستان ماسال در نماز عبادی، سیاسی جمعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر همبستگی، صلابت و بیداری اسلامی را به جهانیان نشان دادند.

 

 

* روز قدس تجلی اقتدار امت اسلام

«سیدجلال سیدمحمدی» با آروزی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان و گرامیداشت روز قدس خاطرنشان کرد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس، نخستین قبله مسلمانان توسط معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، نقش موثری در انسجام ملت‌های مسلمان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی داشته است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه روز قدس نماد انسجام و اتحاد مسلمانان جهان در برابر استکبار جهانی است اظهار کرد: روز قدس تجلی اقتدار امت اسلام، وحدت مسلمانان جهان در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی، روز دفاع از آزادی، عدالت‌خواهی، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی است.

 

وی روز قدس را یادگار ارزشمند امام راحل و در راستای زنده نگه داشتن مسئله فلسطین دانست و افزود: اینجانب ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگان، روز جهانی قدس را گرامی داشته و از مردم همیشه حاضر در صحنه قدردانی می‌کنم و از درگاه خداوند منان موفقیت همگان را مسئلت می‌نمایم.

 

سیدمحمدی گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، امکان برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس به صورت گسترده در سراسر کشور وجود ندارد، رهبر معظم انقلاب از طریق شبکه‌های داخلی و بین‌المللی با امت اسلام سخن خواهند گفت.

 

 

* آزادی قدس، خون‌بهای سردار سلیمانی

یکی از جوانان ماسالی که در حال رفتن به مسجد جامع برای شرکت در نماز جمعه و مراسم روز قدس بود اظهار کرد: اینکه شهرستان ماسال به وضعیت سفید درآمده و امروز این مراسم مهم در شهر ما برگزار می‌شود جای خرسندی است.

 

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری تا کمتر از 25 سال آینده نابودی اسراییل را شاهد خواهیم بود افزود: اسرائیل غاصب که روزی ارتش آن، در چشمان عرب معاصر، افسانه شکست ناپذیری را جلوه می‌نمود امروز نمادی از یک مجموعه تمام شکست خورده و در حال فروپاشی است.

 

این جوان ماسالی با بیان اینکه آزادی قدس، خون‌بهای سردار سلیمانی است گفت: امسال در بزرگداشت روز جهانی قدس اگر چه حضور جسمانی فرمانده سابق نیروی قدس موجود و مشهود نیست ولی مکتب حاج قاسم، الهام بخش آزادیخواهان و حق طلبان عالم برای آزادی بیت المقدس و قدس شریف است.

 

گفتنی است، امسال در حالی روز جهانی قدس را گرامی داشتیم که جبهه مقاومت، زنده‌تر، قوی‌تر، بالنده‌تر و با انگیزه‌تر برای خروج نیروهای تروریست آمریکایی اراده الهی خود را به کار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار