کد خبر: ۸۵۲۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 19 May 2020
تابناک/رئیس پارک علم و فناوری شهرستان رودسر از ساخت و تولید دستگاه ضدکرونا توسط یک شرکت دانش‌بنیان در این شهرستان خبر داد.
تولید دستگاه ضدکرونا توسط شرکت دانش‌بنیان گیلانی

عادل رنجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، تولید محصولات مقابله با کرونا در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان رودسر قرار گرفت و یکی از شرکت‌های فعال این شهرستان موفق به تولید دستگاه ضدعفونی هوا و سطوح هوا برای نخستین بار شد.

وی با بیان اینکه این دستگاه، مراحل دریافت تأییدیه و استانداردهای موردنیاز را خود را در دوره بحران کرونا گذراند، گفت: طبق پیگیری‌های انجام‌شده آزمایشگاه رفرنس (مرجع) علوم پزشکی برای کروناویروس و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ارومیه برای آنفولانزا نیز ای دستگاه را تائید کردند.

رئیس پارک علم و فناوری شهرستان رودسر با اشاره به تلاش‌های انجام‌شده برای تولید انبوه این دستگاه افزود: این شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید یک‌صد دستگاه از مدل‌های مختلف و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و اماکن خصوصی شد.

به گفته رنجی، نخستین آمبولانس اورژانس ۱۱۵ کشور در رودسر و املش، آزمایشگاه مرجع علوم پزشکی گیلان، بیمارستان‌های رودسر، املش، رامسر، بویین‌زهرا و بیمارستان بین‌المللی میلاد ارومیه، مساجد، کتابخانه‌ها، ترمینال‌های مسافربری، فروشگاه‌ها، منازل، شهرداری‌ها، مجموعه‌های ورزشی و بزرگ‌ترین کارخانه تولید چای خاورمیانه ازجمله مراکزی بودند که با دستگاه ضدکرونا شرکت دانش‌بنیان پارسی گیل تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب "جهش تولید" نام‌گذاری شده، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ظرفیت‌های بالایی بوده و تمام تلاش خود را با تکیه‌بر توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور بکار خواهیم گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار