رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی از افزایش تراز دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 16 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرهاد سرخوش رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تراز دریاچه ارومیه به یک‌هزار و ۲۷۱ متر و ۹۰ سانتی‌متر رسیده، اظهار کرد: افزایش تراز این دریاچه همچنان ادامه می‌یابد و به احتمال زیاد تا آغاز فصل گرما به یک‌هزار و ۲۷۲ متر خواهد رسید.

فرهاد سرخوش بیان کرد: تراز نگین آبی آذربایجان در مقایسه با سال گذشته سه سانتی‌متر افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به کاهش بارش در حوضه، رقم بسیار مناسبی است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه آب دریاچه به بیش از پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب رسیده است،گفت: حجم آب نگین آبی آذربایجان نسبت به سال گذشته ۹۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

او ضمن مقایسه مساحت دریاچه با زمان مشابه سال گذشته،تصریح کرد: وسعت دریاچه بر اساس آخرین پایش در مقایسه با سال گذشته ۲۳ کیلومترمربع افزایش یافته و به سه هزار و ۲۳۹ کیلومترمربع رسیده است.

سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال جاری و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: طرح در حال اجرای تونل انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه هم‌اکنون از ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و در دی‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار