کد خبر: ۸۵۰۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 15 May 2020

این پهپادهای نظامی، خواب را از چشم دشمنان ایران در خاورمیانه ربوده است +عکس

تابناک/متخصصان ایرانی پهپادهایی را با نام‌های افق، نسیم و سفیر ساختند تا ثابت کنند در برابر تهدیدات هیچ وقت عقب نشینی نمی‌کنند، بلکه اگر متجاوزی فکر خطا در ذهن خود پرورش دهد پاسخی قاطعانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پهپاد یا پرنده‌ هدایت‌پذیر از راه دور امروزه در جهان به عنوان سلاحی استراتژیک محسوب می‌شود که برای ضربه سنگین به نیروهای دشمن با کم‌ترین تلفات به نیروهای خودی طراحی و به نیروهای نظامی تحویل داده شد.

ایده ساخت اولین پهپاد در سال ۶۴ به واقعیت تبدیل و پهپاد تلاش طراحی و ساخته شد. نکته جالب این است که تلاش موجب تشکیل صنایع هوایی قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد که بعدها مرکزی برای ساخت پهپادهای پیشرفته در کشورمان شد، در کنار صنایع هوایی قدس گردان رعد هم در جبهه‌ها شکل گرفت.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران، اما در حوزه پهپادهای سبک، متخصصان ایرانی گام را فراتر گذاشتند و در حال حاضر پهپادهای جدیدتری را با نام‌های افق، نسیم و سفیر ساختند تا ثابت کنند در برابر تهدیدات هیچ وقت عقب نشینی نمی‌کنند، بلکه اگر متجاوزی فکر خطا در ذهن خود پرورش دهد پاسخی قاطعانه دریافت خواهد کرد.

پهپادهایی که کابوس دشمنان هستند

متخصصان حوزه هوایی کشور با وجود تحریم‌های فراوان توانستند پهپاد فوق سبک افق را جهت انجام فعالیت شناسایی تولید کنند؛ این پرنده با برد پروازی ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز ۱۲۰۰۰ پا می‌تواند حداکثر به مدت ۶ ساعت در آسمان پرواز کند. افق ایرانی پس از انجام تست‌های لازم توانست خود را به عنوان یک پهپاد شناسایی و امداد رسانی با مداومت پروازی بالا و سقف پروازی متوسط ثابت کند.

پهپادهای فوق سبک؛ استراتژی نیروهای ایرانی در برابر دشمنان + فیلم و تصاویر

یکی دیگر از پهپادها، سفیر است که به عنوان یک پرنده چند منظوره به عنوان پهپاد آموزش خلبانی پرنده‌های بدون سرنشین، انجام ماموریت‌های شناسایی برد نزدیک و متوسط و هدف‌های متحرک سرعت پایین، مرزبانی، امداد و نجات، جنگلبانی و ارزیابی خسارت‌های حوادث مورد استفاده قرار می‌گیرد، دهانه بال سفیر ۳/۵ متر است.

پهپادهای فوق سبک؛ استراتژی نیروهای ایرانی در برابر دشمنان + فیلم و تصاویر

پهپاد سوم هم نسیم نام دارد که جهت انجام ماموریت‌های آموزشی ساخته شده است، این پهپاد با رعایت سادگی بسته بندی، آماده سازی سریع، مانور پذیری و کنترل پذیری مناسب به نحوی طراحی شده که بتواند در شرایط مختلف آب و هوایی پرواز کند و تمام تجهیزات آن مناسب برای این موضوع هستند.

پهپادهای فوق سبک؛ استراتژی نیروهای ایرانی در برابر دشمنان + فیلم و تصاویر

وجود این چنین پهپادهایی در کنار پرنده‌های پیشرفته، چون شاهد ۱۲۹ باعث شده تا اسکادران هوایی جمهوری اسلامی ایران تکمیل‌تر شده و کشور اسلامی ما جزو ۵ قدرت برتر پهپادی در جهان قرار گیرد که قادر است آرایش قدرت در خاورمیانه را همان گونه که خود می‌خواهد ترسیم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار