رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی: بازی با احساسات مردم از ترفند‌های کلاهبرداران در فضای مجازی است.
کد خبر: ۸۵۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 13 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی فردی خبر داد که با ارسال پیام‌هایی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به دیگران مبنی بر جمع آوری کمک به بیماران و افراد بی بضاعت، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌نمود.
سرهنگ دوم کارآگاه اکبر نصرتی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه فردی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی از طریق صفحه اینستاگرام بنده اقدام به ارسال پیام‌هایی به دیگران مبنی بر جمع آوری کمک‌های نقدی به افراد بی‌بضاعت می‌نماید، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی ادامه داد: با بررسی‌های فنی و پلیسی صورت گرفته فرد مورد نظر شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.
سرهنگ نصرتی گفت: در تحقیقات بعمل آمده از متهم و با مشاهده مستندات کافی، متهم لب به اعتراف گشوده و اعلام داشت که بنده جهت کمک رسانی به بیماران و افراد بی‌بضاعت دست به چنین اقدامی زدم.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی از افراد با سوء استفاده از احساسات مردم اقدام به کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی می‌نمایند، گفت: شهروندان باید مراقب دام‌های کلاهبرداران در این محیط بوده و به هر پیامی، ایمیلی و درخواستی مبنی بر کمک به افراد بی‌بضاعت پاسخ مثبت نداده و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند.
وی ادامه داد: شهروندان همچنین جهت اطمینان از معتبر بودن اینگونه صفحات در فضای مجازی، می‌توانند موضوع را با مراکز و سازمان‌های متولی این امر در میان گذاشته و با راهنمایی‌های آنان اقدام نمایند.
سرهنگ نصرتی در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir پل ارتباطی میان شهروندان بوده و آنان می‌توانند در صورت مواجهه با هر گونه موارد خلاف قانون از این طریق موضوع را به این پلیس اطلاع دهند.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار