در بعد رسانه ای:
تنها خروجی ملی آن برای این استان ها ، معرفی منتخبین و نمایندگان ان به عنوان نمایندگان معامله گر و فاسد بوده است و به نوعی این نمایندگان را دریچه ورود به فساد معرفی کرده اند!
کد خبر: ۸۴۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 13 May 2020

نشست های منتخبین مجلس ، از جمله نشست های سیاسی است که معمولا قبل از آغاز به کار رسمی مجلس جدید برای هماهنگی های بیشتر صورت می گیرد. تشکیل فراکسیون های سیاسی یا قومیتی و جغرافیایی هم چند دوره ای است که به صورت علنی تر برگزار می شود و در پی آن اهدافی خصوصا برای بالابردن وزن اعضای خود در تصمیمات مجلس را دنبال می کند.
یکی از فراکسیون های جغرافیایی که این روزها به شدت در حال برگزاری نشست های هماهنگی است ، فراکسیون زاگرس نشینان است که گفته می شود بین 80 تا 100 نماینده مجلس را شامل می شود. عددی حدود یک سوم نمایندگان مجلس که به نوعی اگر اهداف مشترکی را دنبال کنند بی شک اثرگذاری های زیادی در مجلس خواهند داشت .
اما آیا واقعا این نشست ها هماهنگی های لازم در جهت تامین منافع تشکیل دهندگان آن را دنبال می کند و آیا می توان امیدی به نتایج آن داشت ؟
در حوزه سیاسی و اهداف در پی آن باید دید که تشکیل دهندگان آن دنبال چه هستند و بعدا هم مشحص خواهد شد که در پی چه بودند و به چه چیزی رسیدند اما بررسی این نشست ها (زاگرس نشینان) از بعد رسانه ای ما را به سمت رسیدن به یک "طنز تلخ" هدایت می کند!
اولین خبر رسانه ای گسترده از نشست منتخبین زاگرس نشین مجلس یازدهم بسیار هزینه بر بود و تقریبا منتخبین زاگرس نشین را در چشم همه خوار و پست نشان داد . در افکار عمومی ایران با توجه به موضوع لاکچری بودن محل برگزاری آن ، منتخبین این استان ها ، افرادی معرفی می شدند که از مناطقی محروم و با رای مردمی بی بضاعت انتخاب شده اند اما جلسات خود را در مجلل ترین مکان های کشور برگزار می کنند و این یعنی بی توجهی به وضعیت موکلین ! چیزی که نهایتا با انتقادات تندی که صورت گرفت ، برگزار کنندگان را به انصراف از محل به اصطلاح لاکچری آن یعنی هتل آسپیناس راضی کرد!
اما طنز تلخ تر پوشش رسانه ای مربوط به این دو نشست است . (دومین نشست هم روز گذشته برگزار شده است) 
همان گونه که در بالا اشاره شد در بخش اول انعکاس رسانه ای از این نشست ، که بسیار گسترده بود ، ظاهر آن که محل برگزاری بود با دید کاملا انتقادی پوشش گسترده پیدا کرد اما در خصوص محتوای آن که پس از لغو در مکان لاکچری بود ، چندان پوشش رسانه ای به جز چند رسانه محلی استان کهگیلویه و بویراحمد ، صورت نگرفت!
حتی در کهگیلویه و بویراحمد هم به جز چند رسانه محلی نزدیک به منتخبین آن هم با ادبیات و تیترهای حماسی! که آن را پوشش دادند ، کسی چندان اهمیتی به آن نداد!
با نگاهی به موتورهای جست و جو گر و خبر خوان های اینترنتی برای بررسی پوشش خبری این دو نشست می بینید آنقدر که برخی رسانه های کهگیلویه و بویراحمد ، حماسه سرایی از این دو نشست کرده اند ، حتی در رسانه های استان های دیگر عضو این فراکسیون هم کسی به ان توجه نکرده است!
آنگونه که برخی تحلیل ها مطرح می کند پشت پرده برگزاری این نشست ها پرداختن به مشکلات زاگرس نشینان و هماهنگی برای اثرگذاری بهتر بر تصمیمات مجلس نیست ! بلکه مهمترین اهداف رسیدن به اغراض سیاسی فردی برگزار کننده یا برگزار کنندگان آن است که به نظر می رسد در همین روزهای نخست هم اثرات معامله گری تعدادی از اعضای ان بر برخی پروژه های حیاتی برخی استان های عضو این فراکسیون موثر بوده است!
نکته مهم این است که چرا استان های دیگر عضو این فراکسیون ، حداقل در بعد رسانه ای به آن توجهی نکرده اند؟ که این از دو حال خارج نیست :
یا اینکه کار رسانه های استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداختن بیش از اندازه به اخبار این نشست ها غیر حرفه ای است و ناشی از تعلقات خاطر شخصی به افراد (منتخبین مجلس) است در حالی که در دیگر استان ها چنین شیوه های پوشش خبری معمول نیست !
و یا اینکه منتخبین این استان ها و به دنبال آن رسانه های آن ها چندان امیدی به خروجی و موفقیت این فراکسیون ندارند و خیلی در پی برجسته سازی ان نیستند و در حالتی بدبینانه تر هم احتمالا برای رفع تکلیف و یا حتی ممانعت در موفقیت اهداف احتمالی آن وارد آن شده اند! به عنوان مثال در حوزه آب نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد ، چهار محال و بختیاری و لرستان از یک طرف و خوزستان از طرف دیگر دارای نظرات مقابل یکدیگر هستند!
خبرهایی که تاکنون از این نشست ها منتشر شده است ، بیشتر از چند رسانه محلی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است که نمی توان انتظار داشت در سطح ملی اثرگذاری داشته باشد و تنها خروجی ملی آن برای این استان ها ، معرفی منتخبین و نمایندگان ان به عنوان نمایندگان معامله گر و فاسد بوده است و به نوعی این نمایندگان را دریچه ورود به فساد معرفی کرده اند! بنابراین به نظر می رسد منتخبین کهگیلویه و بویراحمدی آنگونه که مهدی روشنفکر در یکی از این نشست ها طی سخنرانی خود به نقل از امام (ره) گفته بود باید تفکرات خود را جهانی کنند!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار