فدراسیون والیبال به تیم لیگ برتری افق قم برای تصمیم‌گیری راجع به حضور در مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور اعلام آماده‌باش کرد.
کد خبر: ۸۴۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۶ 11 May 2020

به گزارش تابناک قم، افق قم در دومین سال حضور خود در پیکارهای لیگ دسته اول والیبال مردان باشگاه‌های کشور در فصل 1398 این رقابت‌ها به مرحله پلی‌آف رسید و با توجه به شیوع ویروس کرونا نتوانست به بازی‌های خود در مسیر صعود به لیگ برتر ادامه دهد اما فدراسیون والیبال، این تیم را لیگ برتری کرد.

افق یکی از هشت تیم حاضر در مرحله پلی‌آف فصل گذشته لیگ دسته اول والیبال بود و نخستین مسابقه خود را از تیم کیمیاگر تهران برد اما بازی‌ برگشت آنها و دیگر مراحل این لیگ به دلیل شیوع کرونا ناتمام ماند و فدراسیون والیبال نیز تیم‌های پیروز تک بازی پلی‌آف را به لیگ برتر آورد.

تیم والیبال افق قم حالا به هدف خود یعنی صعود به لیگ برتر دست یافته اما زمان تصمیم‌گیری برای حضور در مسابقات فصل 1399 لیگ برتر والیبال محدود است و نماینده قم باید تمام جوانب به ویژه شرایط مالی خود را در نظر گرفته و برای حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی این رشته المپیکی اعلام آمادگی کند.

3 تیم باشگاهی قم در لیگ‌های والیبال مردان و زنان ایران

قم در سال گذشته سه تیم باشگاهی در مسابقات لیگ‌های بانوان و مردان ایران داشت، تیم بانوان افق قم در لیگ برتر به مصاف حریفان رفت، تیم زوپری قم در لیگ دسته اول زنان ایران به رقابت پرداخت و تیم مردان افق نیز نماینده قم در لیگ دسته اول آقایان بود که با عبور از این لیگ، قم را صاحب یک تیم لیگ برتری دیگر کرد.

اکنون زمان قرعه‌کشی دوره جدید لیگ برتر و دسته اول زنان و مردان والیبال کشور مشخص شده و این پیکارها با برنامه‌ریزی کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال بعد از تایید ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود، بر این اساس تیم افق قم و سایر تیم‌های لیگ برتری تا ۳۱ خرداد باید آمادگی حضور در این رقابت‌ها را اعلام کنند.

افق باید حساب مالی با بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون والیبال را تسویه کرده و تا پانزدهم تیر آن را ارائه دهد، 25 تیر ماه آخرین فرصت نماینده قم و دیگر رقبا برای ثبت‌نام حضور در لیگ برتر و واریز مبلغ ورودی این رقابت‌ها است، ضمن اینکه دهم مرداد ماه آخرین مهلت ارائه مدارک و ثبت قرارداد بازیکنان است تا روز بیستم مرداد قرعه‌کشی لیگ انجام شود.

مسؤولین چوب لای چرخ گذاشتند

با توجه به شرایط فدراسیون والیبال برای تیم‌های لیگ برتری، بررسی اوضاع تیم افق قم برای نخستین حضور در لیگ برتر والبیال نشان می‌دهد که این تیم از نظر مالی باید به شکل ویژه تقویت شود و افقی‌ها دیگر نمی‌توانند با اندک کمک‌های اداره کل ورزش و جوانان یا هیأت والیبال در این لیگ معتبر به میدان بروند.

صفایی مدیرعامل باشگاه افق بعد از صعود تیمش به لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور گفت: مسوولینکمک که نکردند، چوب لای چرخ هم گذاشتند!

تمام قد در کنار تیم‌های بانوان و آقایان افق بودیم

این ادعای مدیرعامل افق واکنش سریع رئیس هیأت والیبال استان قم را به همراه داشت و محمدمهدی حلوایی در پاسخ وی گفت: هم هیأت والیبال و هم اداره کل ورزش و جوانان تمام قد در کنار تیم‌های بانوان و آقایان افق بود، سالن بزرگ مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) برای تمرینات و مسابقات تیم‌های این باشگاه به رایگان در اختیارشان بود، علاوه بر آن مبلغی بالغ بر 60 میلیون تومان هم به صورت نقدی به این باشگاه کمک شد.

کاپیتان افق: رفتن به لیگ برتر والیبال 2 تا 3 میلیارد هزینه دارد

کاپیتان تیم والیبال افق راجع به حضور این تیم در لیگ برتر والیبال گفت: رفتن به لیگ برتر والیبال دو تا سه میلیارد هزینه دارد و باید حداقل چهار بازیکن جدید در سطح لیگ برتر به تیم ملحق شود، اگر قرار است در لیگ برتر حاضر شویم نیاز است مجموعه استان قم از استانداری تا نمایندگان مجلس و اداره ورزش و جوانان حمایت کنند، بدون حمایت خیلی سریع فرصت حضور در سوپر لیگ را از دست می‌دهیم چون تا پایان خرداد باید وضعیت ما مشخص شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار