حمیدعرفی‌یگانه با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در امداد نوروزی سال ۹۸ حدود ۲۰ نفر بوده است، تصریح کرد: در این مدت ۲۰ روزه سال گذشته ۲۲۲۷ نفر در پایگاه‌های امدادونجات استان همدان اسکان داده شدند.
کد خبر: ۸۴۸۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 10 May 2020
معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان اعلام کرد: تعداد کل فوتی‌های حوادث در سال گذشته ۱۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۱ مورد مربوط به حوادث جاده ای، یک مورد خدمات حضوری، ۹ مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد کوهستان، سه مورد محیط‌های آبی، یک مورد صنعتی و کارگاهی و دو مورد مربوط به ریزش آوار بوده است.

به گزارش ایسنا، عرفی‌یگانه ضمن تبریک هفته هلال احمر به همه سرخ پوشان این جمعیت اعم از پرسنل، نجاتگران، جوانان و داوطلبان مطرح کرد: ۱۲ پایگاه ارائه خدمات امدادونجات شهری ثابت، یک پایگاه ارائه خدمات امدادونجات کوهستان مستقر در دشت میشان، یک مرکز واکنش سریع مستقر در پایگاه امدادونجات، یک مرکز کنترل و فرماندهی عملیات و ۹ مرکز کشیک آماده در شعب با ۸۳ نفر روز در تمام ایام سال فعال بوده و به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱۱ دستگاه خودروی اداری برای پشتیبانی از پایگاه‌های امدادونجات در تمام ایام سال فعال هستند، اضافه کرد: طبق جمع بندی آمار در مرکز EOC (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امدادونجات) مجموع کل حوادث در سال ۹۸ حدود ۹۷۰ مورد بوده که از این تعداد ۵۱۷ حادثه جاده ای، ۲۴۵ مورد خدمات حضوری، ۵۷ مورد شهری، ۴۸ مورد سیل و آبگرفتگی، ۴۳ مورد کوهستان، ۳۵ مورد برف و کولاک، ۱۲ مورد خدمات مناسبتی، پنج مورد خدمات در محیط‌های آبی، دو مورد ریزش آوار، سه مورد صنعتی و کارگاهی، دو مورد خدمات هوایی و یک مورد آتش سوزی جنگل و مراتع بوده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه میزان حوادث جاده‌ای از حوادث دیگر بیشتر بوده و ۵۳ درصد از آمار را به خود اختصاص داده است، گفت: تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای در سال ۹۸ حدود ۱۱۸۴ نفر و نسبت به مصدومان حوادث دیگر ۷۵ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد مصدومان سرپایی ۹۶ نفر و مصدومان انتقالی توسط خودرو‌های جمعیت هلال احمر ۴۱۰ نفر در سال ۹۸ بوده است، افزود: تعداد کل فوتی‌های حوادث در سال گذشته ۱۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۱ مورد مربوط به حوادث جاده ای، یک مورد خدمات حضوری، ۹ مورد سیل و آبگرفتگی، سه مورد کوهستان، سه مورد محیط‌های آبی، یک مورد صنعتی و کارگاهی و دو مورد مربوط به ریزش آوار بوده است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۸ هزار و ۴۰ نفر در پایگاه‌های امدادونجات استان اسکان یافتند، ادامه داد: در سال گذشته ۴۸۰۴ نیروی عملیاتی به همه هموطنان ارائه خدمت کردند.

عرفی یگانه با بیان اینکه در اواخر سال ۹۸ و با شیوع کروناویروس مأموریت‌هایی بر عهده جمعیت هلال احمر مانند غربالگری ورودی و خروجی شهر‌ها گذاشته شد، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان به مدت یک ماه از تاریخ ۱۳ اسفندماه سال ۹۸ تا ۱۲ فروردین ۹۹ طرح غربالگری در ۱۴ پایگاه فعال در ورودی و خروجی تمام شهرستان‌های استان انجام داده است.

وی بیان کرد: در این مدت یک ماهه، ۴۳۳ هزار و ۸۱۷ نفر در طرح غربالگری سنجش شدند که از این تعداد ۳۰۸ نفر تب داشتند و ۴۸ نفر نیز به مراکز درمانی ارجاع شدند.

عرفی یگانه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک سازمان دواطلب محور است و ما از این دواطلبان عزیز که در تمام حوادث، بحران‌ها و اتفاقات خالصانه و جانانه خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنیم، ادامه داد: طی یک ماه انجام غربالگری ۱۰۵ نفر از پرسنل جمعیت هلال احمر و ۱۸۰۵ دواطلب در ۱۴ ایستگاه فعال در سراسر استان خدمت خدمت رسانی کردند.

وی گندزدایی و ضدعفونی کردن خیابان‌ها و مراکز را یکی دیگر از مأموریت‌های جمعیت هلال احمر برشمرد و گفت: ۵۱ هزار و ۹۱۶ ماسک، ۲۸۳ جفت دستکش، ۳۶ هزار و ۱۸۰ بطری مایع ضدعفونی کننده و ۶۹۳۰ لیتر مایع شوینده در این پایگاه‌های سلامت بین خدمت گیرندگان توزیع شده است.

عرفی یگانه با بیان اینکه آموزش‌های لازم در زمینه کروناویروس به ۲۲۵ خانوار و ۶۰۷۵ نفر داده شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۷۸ دستگاه خودرو، ۶۷۶ خیابان و ۳۸۲ درب منزل ضدعفونی و گندزدایی شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت شبانه روزی پایگاه‌های امدادونجات در طول سال جمعیت هلال احمر طرح‌های مختلفی مانند زمستانه، نوروزی و تابستانه را نیز دارد، اضافه کرد: طرح امداد نوروزی که از ۲۵ اسفندماه به مدت ۲۰ روز و تا ۱۵ فروردین سال بعد ادامه پیدا می‌کند.

عرفی یگانه بیان کرد: طی سال ۹۸ و در مدت زمان امداد نوروزی جمعیت هلال احمر ۱۱۷ حادثه رخ داده که از این تعداد ۳۵ مورد حوادث جاده‌ای بوده همچنین در این مدت امداد مصدومان رسیدگی شده ۸۰ مورد، مصدومان سرپایی ۳۴ مورد و مصدومان انتقالی ۴۶ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد فوتی‌ها در امداد نوروزی سال ۹۸ حدود ۲۰ نفر بوده است، تصریح کرد: در این مدت ۲۰ روزه سال گذشته ۲۲۲۷ نفر در پایگاه‌های امدادونجات استان همدان اسکان داده شدند.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: در طرح امداد نوروزی سال ۹۹ و با توجه به فاصله گذاری اجتماعی و در خانه ماندن مردم تعداد حوادث به هفت مورد رسیده که از این تعداد چهار مورد حوادث جاده‌ای بوده است.

عرفی یگانه با بیان اینکه در امداد نوروزی سال ۹۹ تعداد مصدومان رسیدگی شده ۳۲ نفر، تعداد مصدومان سرپایی ۲۶ مورد، تعداد مصدومان انتقالی شش نفر بوده است، گفت: در امداد نوروزی سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کل حوادث ۹۴ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: تعداد مصدومان سرپایی ۳۴ درصد، تعداد مصدومان رسیدگی شده ۶۰ درصد و تعداد فوتی حوادث ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار