کارخانه نکاچوب یکی از واحدهای نوستالوژیک فعال در صنایع چوبی که پس از حدود ۱.۵ سال توقف فعالیت‌های تولیدی ، بهمن ماه سال گذشته با راه‌اندازی بخش نئوپان وارد مدار تولید شده بود، اکنون با اجرای ۲ طرح توسعه‌ای ملامینه و سمباده گام بزرگ را برای فرار از ورشکستگی در سال جهش تولید برداشته است.
کد خبر: ۸۴۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 09 May 2020

مدیرعامل این شرکت که کارخانه هایش در شهرستان میاندرود واقع است ، گفت که شرکت متبوعش پس از راه اندازی بخش نئوپان با حضور رییس دفتر رییس جمهوری و حمایت بانک ملی و شرکت آینده پویا سال قبل وارد مدار تولید شد و با این اقدام بیش از ۱۱۰ کارگر به سر کار خودشان بازگشتند.

سعید نوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون نیز ۲ واحد ملامینه و سمباده با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی اختصاصی از سوی هلدینگ آینده پویا راه اندازی شد که به طور متوسط روزانه ۹۰۰ ورق ملامینه در واحد تولید و به بازار عرضه می شود.
وی ادامه داد : در مجموع با احتساب بخش نئوپان هم اکنون این واحد صنعتی حدود ۱۸۰ کارگر دارد که با توسعه بخش دیگر در نکاء چوب این واحد صنعتی می تواند در سال جهش تولید به ورنق بیشتری در حوزه اقتصادی دست یابد.
نوری خط تولید روکش چند لایه را از طرح های در دست اجرای این شرکت اعلام کرد و اظهار داشت : این واحد نیز با حمایت سرمایه گذران و مسئولان استانی با سرعت ادامه خواهدیافت و راه اندازی این بخش ضمن افزایش اشتغال می تواند گام موثری برای توسعه این واحد نوستالوژیک در استان باشد.
شرکت سهامی نکاء چوب یکی از واحدهای صنعتی تولید مصنوعات چوبی در استان مازندران است که در سال ۴۸ فعالیت خود را شروع کرد. سهام این شرکت سال ۹۱ در راستای خصوصی سازی به هلدینگ آینده پویا یکی از شرکت های سرمایه گذاری وابسته به بانک ملی واگذار شد و پس از آن هم به خاطر آنچه که گرانی قیمت چوب و کاهش تولیدات به دلیل فرسودگی تجهیزات نامیده شد، وارد فاز ورشکستگی و انباشت زیان شد و در سال ۹۶ میزان زیان انباشته شده این شرکت حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برآورد شد.

با اجرای طرح تنفس جنگل و ممنوعیت قطع برداشت چوب ارزان از جنگل های شمال از سال ۹۷ ، این شرکت در کنار سایر صنایع چوب و کاغذ و دیگر شرکت بهره بردار جنگل با مشکلات مضاعفی در تامین مواد اولیه و کاهش تولید مواجه شد و میزان تولید آن به کمتر از یک سوم رسید و به خاطر زیان انباشته شده فعالیتش متوقف شد.

پارسال که سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شد، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کنار گره گشایی برای شرکت سهامی چوب و کاغذ، مصوبه ای را برای برگشت نکاء چوب به تولید نیز مصوب کرد که با ورود شرکت های سرمایه گذار ، این واحدهای صنعتی بهمن ماه سال قبل به مدار تولید برگشتند و هم اکنون نکاء چوب با راه اندازی دو طرح توسعه ای می رود تا در سال جهش تولید ناکامی گذشته را جبران کند.
شرکت سهامی نکاء چوب در کنار صنایع چوب کاغذ و نساجی مازندران سه واحد صنعتی نوستالوژیک با قدمت بیش از نیم قرن در استان هستند که در سال گذشته فعالیت خود را پس از مدت ها بی رونقی و کسادی از سر گرفتند و بار دیگر خاطرات مردم استان زنده شد.
مازندران حدود ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۶۰ هزار نیروی انسانی شاغل دارد که در مجموع ۲۸ درصد از اشتغال استان در حوزه صنعتی است و پس از خدمات بیشترین اشتغال استان را به خود اختصاص داده است.

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار