یکی از تاثیرات کرونا بر اجتماعات مردمی، تعطیلی نمازهای جمعه بود، اما این روزها یک ستاد نماز جمعه در استان به همت امام جمعه صائین‌قلعه فعال‌تر از گذشته آستین بالا زده و برای مبارزه با بیماری کرونا کنار مردم است.
کد خبر: ۸۴۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 09 May 2020

کرونا هم حریف همدلی مردم «صائین قلعه‌» زنجان‌ نشد 

در روزهای شیوع کرونا کسب و کارها آسیب دید و اغلب مردم دچار مشکل شدند و تبعات ویروس کرونا بر زندگی بسیاری از مردم تاثیر گذاشت.

کرونا که آمد مردم به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی یا فیزکی برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره کرونا از هم دور شدند، اما همدلی ملت ایران جوشید و در این ایام زندگی‌ها و کارهای خیر رنگ و بوی خاصی به خود گرفت.

مردم ایران آمدند و در کنار هم ایستادند و با سیل مهربانی و نیکی نشان دادند که انسانیت جزئی از ذات این مردم همیشه خالق صحنه‌های بکر و خاص و به یادماندنی است.

در روزهای نخست مردم با تشکیل انواع پویش‌ها به خیابان‌ها آمدند و در شب‌هایی که خیلی از ماها خواب بودیم اقدام به ضد عفونی شهر و معابر کردند تا نشان دهند که همدلی و ایثار و فداکاری در بین این مردم همیشه زنده است.

اما شاید یکی از تاثیرات کرونا بر اجتماعات مردمی تعطیلی نمازهای جمعه بود، اجتماعی که محل اطلاع مردم از رویدادهای سیاسی و اجتماعی جهان و کشور بود، اما این روزها یک ستاد نماز جمعه در استان به همت امام جمعه این شهر فعال‌تر از گذشته آستین بالا زده و در کنار مردم است و این امر را می‌شود در اعتماد مردمی و کمک‌های نقدی دید.

امام جمعه صائین‌قلعه یک شهر در شهرستان ابهر از استان زنجان که این روزها با همت مضاعف و با تشکیل گروه جهادی حاج قاسم سلیمانی دست به کار شده است تا مردم کمتر در این ایام سختی‌ها و مشکلات را لمس کنند و یا حداقل در این ایام در کنار مردم باشد.

حجت‌الاسلام محمد نوری می‌گوید: از روزهای نخست کرونایی با تشکیل گروه جهادی به نام حاج قاسم سلیمانی در راستای کمک به مردم اقدام کردیم، ابتدا با چند نفر و کمک‌های جزئی کار آغاز شد و بعد هم کمک‌ها زیاد شد و تعدادی از مردم و متولدان دهه‌های مختلف و حتی دهه نودی‌ها آمدند تا در این راه ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه با همت مردم بیش از 60 هزار عدد ماسک با مبلغ 180 میلیون تومان توسط این گروه جهادی تهیه و توزیع شد، بیان کرد: این ماسک‌ها در بین عموم مردم و اقشار مختلف فعال در جامعه توزیع شده است.

امام جمعه صائین‌قلعه با بیان اینکه 150 عدد لباس گان نیز توسط این گروه جهادی تهیه و در اختیار کادر پزشکی قرار گرفته است، افزود: اعلام کرده‌ایم آمادگی داریم تا در صورت سفید شدن وضعیت و برپایی نمازجمعه در شهرهای زنجان 500 ماسک بین نمازگزاران توزیع کنیم.

وی با اشاره به اینکه با نیت خیر مردم و کمک‌های نقدی 14 رأس دام سبک و سنگین که شامل 13 رأس گوسفند، یک رأس گوساله ذبح و در بین نیازمندان توزیع شده است، بیان کرد: ارزش این احشام 45 میلیون تومان است.

نوری با بیان اینکه 250 بسته کمک معیشتی به ارزش 75 میلیون تومان بین اقشار ضعیف جامعه توزیع شده است، خاطرنشان کرد: 300 تا 400 هزار تومان ارزش ریالی این بسته‌ها بوده است.

امام جمعه صائین‌قلعه با بیان اینکه 10 میلیون تومان دیگر برای خرید و توزیع بسته‌های کمک معیشتی جمع‌آوری شده است، گفت: در این ایام حدود 12 میلیون تومان کمک نقدی موردی نیز به افراد واجد شرایط کمک شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بر بسیاری از مشاغل تاثیر گذاشته و موجب بروز خسارت شده است، تصریح کرد: با کمک خیرین 20 میلیون تومان کمک نقدی در قالب کارت هدیه بین اقشار آسیب دیده از این بیماری توزیع شده است.

نوری با اشاره به اینکه برای کاهش شیوع بیماری کار ضدعفونی اماکن عمومی و معابر شهری نیز در شهر صائین قلعه در دستور کار قرار داشته است، عنوان کرد: پیش‌بینی تجهیزات پیشگیرانه در سطح شهر نیز از دیگر اقدامات این گروه جهادی بوده است.

منبع/ فارس 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار