منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم از وضعیت حمل و نقل در کهگیلویه و بویراحمد ابراز نگرانی کرد و گفت: در استانی که وضعیت راه ارتباطی آن اعم از هوایی، ریلی و زمینی وضعیت بغرنجی دارد، نباید انتظار توسعه اقتصادی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۴۷۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 08 May 2020

به گزارش کهگیلویه وبویر احمد به نقل از ایلنا از یاسوج،مهدی روشنفکر در نشست با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: سالانه تعدادی زیادی از فرزندان کهگیلویه و بویراحمد در جاده‌های این استان جان خود را از دست می‌دهند و کمتر خانواده‌ای در این جاده‌ها داغدار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از استان‌های کشور شبکه آزادراه آنها تکمیل و یا نزدیک به پایان است، یادآور شد: هنوز در بسیاری از مناطق کهگیلویه و بویراحمد با کوچکترین بارش برف و باران راه ارتباطی بسیاری از روستاها برای چندین روز قطع می‌شود.

روشنفکر خواستار توجه ویژه به بخش حمل و نقل در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و ادامه داد: در صورت داشتن فرودگاه، راه آهن، جاده‌های چهارخطه و اتصال به شبکه آزاد راه شاهد سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی در این دیار هستیم زیرا استان قابلیت تبدیل شدن به بهشت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف اعم از نفت و گاز، گردشگری، آب و ...را دارد.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر برای تکمیل جاده ملی «پاتاوه-دهدشت» و تسریع در روند اجرایی پروژه‌های چهارخطه کردن جاده‌های «بابامیدان-یاسوج-سمیرم» و « یاسوج-سپیدان» تدبیری کنند.

روشنفکر با اشاره به اجرای راه آهن اقلید-یاسوج، بیان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به تزریق اعتبارات سال‌های اخیر به این پروژه بزرگ، باید بیش از نیم قرن منتظر بهره‌برداری از آن بمانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در این نشست گفت: جاده ملی «پاتاوه -دهدشت» به عنوان یک محور اساسی و با هدف ایجاد یک ترانزیت به سمت جنوب تا پایان سال و حداکثر بهار سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی با اشاره به اینکه جاده پاتاوه-دهدشت به طول 136 کیلومتر و دارای 9 کیلومتر تونل است، افزود: جاده پاتاوه-دهدشت و مریوان به سنندج با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به درخواست مهدی روشنفکر برای تسریع در روند اجرایی پروژه چهارخطه کردن یاسوج-سپیدان، ادامه داد: واقعیت امر این پروژه در ترانزیت تاثیری ندارد و بیشتر تردد منطقه‌ای دارد که البته چهارخطه کردن آن برای دراز مدت برنامه ریزی شده ولی اعتبارات ناچیز است.

خادمی همچنین در زمینه اتصال یاسوج به آزاد راه شیراز به اصفهان خاطرنشان کرد: واقعیت امر با توجه به وضعیت اعتباری در کشور آغاز کار جدید سخت بوده ولی بدون شک این موضوع بررسی و مطالعه می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در زمینه تسریع در روند اجرایی پروژه چهارخطه کردن «بابامیدان-یاسوج-سمیرم»، افزود: بدون شک برای توسعه راه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار