کد خبر: ۸۴۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 08 May 2020

منشا رزمایش کمک مومنانه، مکتب اهلبیت علیها السلام است

تابناک/حجت الاسلام عباس جعفری گفت: رزمایش کمک مومنانه ی مورد نظر مقام معظم رهبری باعث حضور مردم در صحنه های هم دلی و کمک به هم نوعان شد ضمن این که باید دانست، منشا رزمایش مومنانه مکتب اهلبیت علیهاالسلام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در شهرستان هایی که با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا وضعیتشان سفید اعلام شده بود، برگزار شد. که در زیر می خوانیم:

درخشش عملکرد کادر درمانی و آحاد مردم در مبارزه با کرونا

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر نژاد ماهانی در اولین خطبه های نماز جمعه ریگان سال ۱۳۹۹ با بیان اینکه رسیدگی به فقرا در ماه مبارک رمضان دستور اکید اسلام است، اظهار کرد: همه مردم تلاش کنند تا  در رزمایش کمک مومنانه و مواسات که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده شرکت کنند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه ویروس کرونا یک تهدید جهانی بود اما ملت ایران آن را به فرصت تبدیل کرد، افزود: مجموعه های بهداشتی و درمانی، جهادگران، بسیجیان، نیروی های مسلح، دانشجویان و آحاد مردم در مبارزه با کرونا خوش درخشیدند.

وی به اعلام شدن وضعیت سفید در شهرستان ریگان اشاره کرد و گفت: از مردم شهرستان درخواست داریم تا نکات بهداشتی و پروتکل ها را رعایت و از اجتماعات پرهیز کنند.

رنجبر نژاد ماهانی با بیان اینکه در ۲۷ مهرماه سال جاری تحریم تسلیحاتی ایران لغو می شود، عنوان کرد: ترامپ به دنبال پیش نویس تمدید تسلیحاتی ایران و بردن آن به شورای امنیت است.

منشا رزمایش مومنانه مکتب اهلبیت علیها السلام است

نماز جمعه این هفته شهر کوهبنان به امامت حجت الاسلام عباس جعفری و با حضور جمعی از مسئولین اجرایی ، فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم ولایت مدار و بسیجی کوهبنان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) برگزار گردید.

حجت الاسلام عباس جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی گفت: کرونا بیماری است که تمام دنیا را فرا گرفته لذا باید اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک  توسط همگان خصوصا در نمازهای جمعه و جماعت رعایت شود .

وی خاطر نشان کرد: کادر پزشکی و درمانی کشور در این ایام خدمات قابل توجهی در مبارزه با کرونا داشتند لذا کشور ما موفق تر از سایر کشورها عمل کرد در حالی که کشورهای غربی در برابر ویروس کرونا درمانده شدند .

امام جمعه کوهبنان افزود: با حضور مردم و فرهنگ بسیجی تولید ماسک به مرحله ای قابل توجهی رسید و مساجد به پایگاه هایی برای جمع آوری کمک به نیازمندان تبدیل شد.

وی ابراز داشت: رزمایش مومنانه ی مورد نظر مقام معظم رهبری باعث حضور مردم در صحنه هم دلی و کمک به هم نوعان شد همچنین باید دانست که منشا رزمایش مومنانه مکتب اهلبیت علیهاالسلام است.

حجت الاسلام جعفری به میلاد با سعادت حضرت امام‌حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود:  ایشان به نیازمندان کمک می کرد در کنار آنان می نشست و اموال خود را بارها بین مردم نیازمند تقسیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در ایام کرونا بسیاری از مردم به دیگران کمک کردند و در پرداخت بدهی ها صبر کردند که جای تقدیر دارد .

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: در فرصت بدست آمده مسئولین باید نواقص را بررسی کنند و مردم هم با همکاری و همدلی در راستای رفع کمبودها فعالیت نمایند .

وی بیان داشت: جا دارد یاد و خاطره حضرت امام(ره) و شهیدان خصوصا شهدای عرصه سلامت و افرادی که در زمان بیماری کرونا  از دنیا رفتند را گرامی بداریم.

خطیب جمعه کوهبنان گفت: باید کرونا را جدی بگیریم بیماری که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد و کشورهایی که بمب اتم دارند را به زانو درآورد .

وی تاکید کرد: طی ماه های گذشته نماز جماعت و دعاهای خانگی بسیار اثر گذار بود که باید همچنان مداومت داشته باشد.

گرانی ها و تورم  موجود حاصل بی تدبیری ها است

حجت الاسلام رفیعی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان فاریاب با اشاره به آیات مبارکه ۳۳تا۳۶عبس اشاره و اظهار کرد: در عالم محشر همه انسانها از ترس حق الناس از هم فراری هستند، دقیقا مثل این روزها که افراد از ترس واگیری ویروس کرونا  ازهم فاصله میگیرند در حالی که حق الناسی هم نیست اما در قیامت انسانها بعلت ترس از حق الناسی که برگردن دارند از هم فرار می کنند.

وی بیان نمود: لیالی قدر را دریابید و عذر خواهی داشته باشید و بترسید از روزی که هیچ عذری خواهی را از انسان قبول نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه فاریاب بیان کرد:  از نماینده منتخب خواستاریم که  تلاش خود را در راستای معیشت مردم این منطقه و حل مشکلات آنان از جمله پرداخت حقوق کارگران معادن و آسفالت جاده ها گام بردارد.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد:  پرتاب ماهواره نور آنهم در اوج تحریمهای ظالمانه و قدرت نمایی ویروس کوئید۱۹  آن هم در شرایطی که  اقتصاد کشورها بالاخص کشورهای پر مدعا و استعمارگر فلج شده است، نشان از عزم توانایی جوانان این مرز و بوم است.

وی با اشاره به این که گرانی ها و تورم  حاصل بی تدبیری ها است و مردم را به ستوه آورده است، اظهار داشت : اکنون جوانان توانمند باید چرخه جهش تولید را در صنایع  مختلف بالاخص صنعت خودرو را به دست گیرند.

قیمت فعلی محصولات کشاورزی جوابگوی خرج و مشکلات مردم رودبار جنوب نیست

حجت الاسلام و المسلمین گروهی امام جمعه شهرستان رودبارجنوب در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: تمام دارایی مردم این منطقه کشاورزی است اما متاسفانه بسیاری از آن در سیل از بین رفت و آن چه باقی مانده با افت قیمت مواجهه شده است.

وی ادامه داد: قیمت فعلی محصولات کشاورزی جوابگوی خرج و مشکلات مردم این منطقه نیست از این رو از همه کسانی که دست اندر کار هستند و از مسئولین خواهش می کنیم به فریاد مردم برسند.

امام جمعه شهرستان رودبارجنوب  بیان کرد: اگر بخواهیم‌  نعمت معنوی نماز جمعه و جماعت و اجتماعات معنوی در شهرستان ما برقرار باشد باید حتما به توصیه های ستاد مبارزه با کرونا عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار