کد خبر: ۸۴۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 07 May 2020

شايد از كسانى باشيد كه وقتى خودرو يا آپارتمان گران شد به اموال خودتان نگاه كرديد كه «چه خوب شد اينو گرفتيم...» دقیقاً لحظه‌ای که این سخن را گفتید دچار چیزی شده بودید که اتفاق فراموشى گذر زمان نام دارد.
فرسودگی سنت رایج ابزاری ست.
به زودی ابتدا محل کار شما و بعد منزل شما محتاج خرید مجدد یا تعمیر دستگاه‌هایی می‌شود که از قيمت اصل و یدکی آن متعجب خواهید شد!
قطعات یدکی دستگاه چند میلیونی شما امروز به اندازه قیمت خرید روز اول خود دستگاه شده است و شما در یک دور ۵ ساله به درد تعجب خواهید رسید.
همان لحظه که گفتید چه خوب شد؛ چه بد بود که ندانستید نیازهای شما محدود نیست و به زودی فرزند شما باید همان خانه و ماشینی را بخرد که شما برایتان خوب شد...
و چه بد شد که ندانستید محل کار شما امکان تأمین قطعات یدکی ابزار کار شما را نخواهد داشت.

در بازار سلامت اوضاع از این هم بدتر است...
کبک‌های برفی سرشان زیر برف است و ته‌شان را نمی‌بیند!
اینجا علاوه بر استهلاک تفنگ ما درگیر گرانی فشنگ هم شدیم!
به زودی با تعمیر دستگاه‌های تجهیزات و ابزار پزشکی متعجب خواهید شد که به اندازه قیمت خرید دیروز باید پول قطعه بدهید و از آن بیشتر متعجب خواهید شد وقتی با هر قیمتی که حاضر باشید قطعه وجود ندارد.

مرکزی که در آن کار می‌کردید و می‌گفتید چه خوب شد این دستگاه را خرید حالا که به جای تعمیر به ناچاری خرید دستگاه می‌رسد، هم متعجب خواهد شد كه ديگر حتی توان خرید چینی مشابه را هم ندارد.
قیمت ابزار جراحى و هزینه نگهدارى تجهيزات مطب ٣٠٠ درصد گران شده و ما با ۵ درصد افزایش تعرفه درمانی ۹۹ انتظار بقای خدمت پزشکی قدیم داریم وه که چه خیال نازک شفافی!

واقعیت تلخی که چه بد شد چون فقط فکر کردیم نیازهای ما فریز شده است.
خدا در خاطره منقبض ما متوقف شده است و اینهمه جوان را که هرگز دیگر خانه ۲ میلیاردی نخواهند خرید ندیدیم!
مایی که یک میلیون یک میلیون را هنوز با سود ۱۲ درصد وام می‌دهیم!

پرایدی که حجم ۹۰ میلیون داخلش جا نمیشود آخرین ابزار کار مسافرکشی بود که فوق‌لیسانس گرفته بود و حق‌التدریسی در دانشگاه درس میداد تا اتیکت استادی! رانندگی‌اش را در آژانس معتبرتر کند؛
او هم حالا دارد از خودش می‌پرسد؛
پسرش از کجا ۹۰ میلیون بیاورد که حداقل پسرک دکتر یا مهندسش، مسافرکش بشود؟

این اتفاق نامش هرچه باشد یادت باشد
فرسودگی تجهیزات به زودی همه ما را از درک محدودیت تاب‌آوری آگاه خواهد کرد.
هر که برفش بیش کارش بیشتر، ما به نقطه‌اى نزدیکیم که ناكارآمدى دستگاه‌های طبی خوابیده از عدم امکان تأمین قطعه و مصرفی، با این تعرفه‌ها به موضوع روز مبدل بشود و احمقی که هزینه نوسازی و بهسازی مراکز پزشکی را در این تعرفه‌ها نمی‌بیند فقط یک شبکور نیست،
یک موش کور است...

 

انتهای پیام/*

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار