کد خبر: ۸۴۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱ 07 May 2020
تابناک/انصاری با بیان اینکه قوه قضاییه باید مستقل و در جهت تحقق عدالت گام بردارد گفت: در صورتی که قانونی از سوی ادارات اجرا نشود یا نقض در آن وجود داشته باشد، دادستان ورود می‌کند.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «ابراهیم انصاری» ظهر امروز(پنج‌شنبه، ۱۸اردیبهشت) در جمع مدیران این شهرستان اظهار کرد: در قانون اساسی در مقدمه اصل 156 در تفکیکی که بین قوا حاکم می‌کند برای هر کدام از این قوا یک سری تکالیفی وجود دارد.

 

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه قوه قضاییه باید مستقل و در جهت تحقق عدالت گام بردارد افزود: یکی از وظایف اصلی ما همین است و دستگاه قضایی خارج از بحث‌های سیاسی فعالیت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه هر چند که ممکن است از تصمیمات ما برداشت سیاسی شود اما کارمان را طبق قانون انجام می‌دهیم گفت: برای دادستان بیش از یک هزار و ۵۰۰ وظیفه ابلاغ شده است.

 

انصاری با بیان اینکه تا جایی که بتوانیم وظایف خود را انجام می‌دهیم تصریح کرد: در حقوق عامه اجرای قوانین با اداره‌هاست و دادستان نباید در اجرای این قوانین ورود کند ولی در صورتی که قانونی اجرا نشود یا نقض در ان وجود داشته باشد، دادستان ورود می‌کند.

 

دادستان صومعه‌سرا با بیان اینکه برخی از تیرهاق برق کج و رها شده و بعد از باد و برف شدیدی که در این شهرستان آمد همچنان به حال خود باقی مانده است خاطرنشان کرد: باید همتی صورت گیرد تا با توجه به گرم شدن هوا، با مشکل برق مواجه نشویم.

 

وی با بیان اینکه در زمینه آسفالت جاده‌ای، ادارات وظایفی برای ترمیم دارند که خیلی از مراجعات ما در زمینه خسارت‌های وارد شده به آنهاست اظهار کرد: اقداماتی باید در این خصوص انجام شود و روسای دستگاه های اجرایی در راستای اجرای قانون تمام سعی و وطیفه خود را انجام دهند.

 

انصاری با بیان اینکه پیگیری اجرای قوانین بر عهده دادستان است و اگر به مسائل ورود نکنم کار من هم ایراد دارد و ناقض قانون می‌شوم افزود: صومعه‌سرا کار برای انجام دارد و با توجه به توانی که در نهادهای اجرایی است نیازمند عظم جدی در راستای حل مشکلات است.

 

* برخورد خارج از قانون با دستگاه‌ها پذیرفتنی است

«سیدکاظم دلخوش اباتری» با بیان اینکه از اختیارات قانونی به درستی استفاده کرده‌ام و فرا رفتن از اختیارات به عنوان قانون‌گذار خلاف سریع قانون است گفت: امکاناتی که در چهار سال گذشته برای این شهرستان آوردم به اندازه امکانات کل شهرستان‌های گیلان است.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیره برق قلم و دفتر نیست که به راحتی در اختیار بگذارند تصریح کرد: سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان امکانات برای برق شهرستان اخذ کردیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولانی که خواب باشند و درست عمل نکند با آنها برخورد می‌شود خاطرنشان کرد: در این شهرستان کارهای بزرگی در حال انجام است که پروژه خمام به ضیابر با اعتبار ۵۶۰ میلیارد تومانی نمونه بارز آن است.

 

دلخوش با بیان اینکه اجازه اینکه هر کسی خودسرانه با دستگاه‌های اجرایی شهرستان برخورد کند را نمی‌دهم اظهار کرد: اینکه در یک شهر زد و بندهایی باشد و بعد از انتخابات ادامه داشته باشد قابل پذیرش نیست.

 

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کسی حق ندارد از حریم خود پا فراتر بگذارد افزود: فرماندار باید از حقوق دستگاه‌های اجرایی دفاع کند.

 

وی با اشاره به اینکه کسی که خارج از قانون می‌خواهد با دستگاه‌ها برخورد کند پذیرفتنی است گفت: هر رییس اداره‌ای که خارج از چارچوب عمل کند، جایش در این شهر نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار