از محمدخانی قرار است به زودی مستندی ساخته شود که عنوان آن «مسی ایرانی» است. بازیکنی که با تماشای بازی هایش در مسابقات قدیمی، چندان از این مقایسه متعجب نمی‌شویم.
کد خبر: ۸۴۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 07 May 2020

 این مهاجم تیزچنگ امروز در گفتگویی با بخش ورزشی خبرگزاری ایرنا از یک موضوع جالب پرده برداشته است. سال ها قبل از حضور وی در پرسپولیس و در نوجوانی، باشگاه استقلال که در آن زمان جگیچ را در اختیار داشت، به دنبال استخدام وی بوده است اما باشگاه راه آهن و خود محمدخانی که علاقه مند به حضور در پرسپولیس بوده، این پیشنهاد را نمی‌پذیرد.

 

از محمدخانی قرار است به زودی مستندی ساخته شود که عنوان آن «مسی ایرانی» است. بازیکنی که با تماشای بازی هایش در مسابقات قدیمی، چندان از این مقایسه متعجب نمی‌شویم.

 

قبل از اینکه پرسپولیس شوید با استقلال مذاکره کردید؟

 

من بازیکن تیم جوانان ایران بودم، با استقلال بازی دوستانه داشتیم، جکیچ‌ ‌هدایت آبی‌پوشان تهرانی را بر عهده داشت، من در ان بازی عالی بازی کردم، گل زدم و پاس گل دادم، او از عملکرد من خوشش آمد، شاهرخ بیانی در استقلال بود، به من گفت جکیچ‌ مرا فرستاده تا با تو مذاکره کنم.

 

به این پیشنهاد چه پاسخی دادید؟

 من از بچگی پرسپولیس را دوست داشتم، به شاهرخ بیانی گفتم با راه‌آهن قرارداد دارم و آنها تحت هیچ شرایط رضایت‌نامه به من نمی‌دهند.

 

واقعا این طور بود؟

 با اینکه دوست نداشتم به استقلال بروم اما همین‌طور بود، من با راه‌آهن قرارداد سه ساله‌ای داشتم که یک سال و نیم از آن پشت سر گذاشته شده بود و مدیران این باشگاه حاضر نبود رضایت‌نامه‌ام را برای هیچ تیمی صادر کنند.

 

 چطور شد به پرسپولیس رفتید؟

 

پرسپولیس به من پیشنهاد داد، البته دیگر بازیکن راه‌آهن نبودم و به بانک ملی رفته بودم، برای پرسپولیس شدن به توافق رسیدم و قرار بود در تمرین این تیم شرکت کنم اما اتفاقی رخ داد که باعث شد یک سال دیرتر قرمز پوش شوم.

 

چه اتفاقی؟

 

بانک ملی‌ها از توافق من با پرسپولیس باخبر شدند، همان شب مراسمی گرفتند و دعوتم کردند، مدیران، مربیان و بازیکنان بانک ملی حضور داشتند و جامی هدیه دادند و خواستند که یک فصل دیگر در این تیم بمانم! فردای آن روز نزد علی پروین رفتم و تمام ماجرا را شرح دادم و او گفت حالا که این طور است فصل بعد پرسپولیسی شو.

 

همان فصل با پیراهن بانک ملی آقای گل شدید؟

 

بله، سال ۶۰ بود و آقای گل تهران شدم، فکر می‌کنم خواست خدا بود که با آقای گلی در سن ۲۲ سالگی پیراهن پرسپولیس را بر تن کنم.

 

علی پروین از شما به عنوان بهترین فوتبالیستی که مربی‌‎اش بوده نام می‌برد؟

 

علی آقا همیشه به من لطف دارد و می‌گوید ناصر محمدخانی بهترین بازیکن ایران بعد از انقلاب بوده است،من هم همیشه با افتخار از اینکه شاگرد چنین مربی بزرگی بوده‌ام یاد می‌کنم.

 

 

علی پروین مربی فنی‌ای بود؟

 

باور کنید رو دست او مربی نمی‌آید، شما هر کسی را با علی پروین مقایسه کنید من می‌گویم از وی کمتر بوده است.

 

برانکو؟

 

من با علی پروین کار کرده‌ام، از برانکو شناخت زیادی ندارم اما اگر بخواهیم نظر شخصی‌ام را بدهم باید بگویم علی پروین از نظر فنی بهتر بود، علی ‌آقا روانشناس بود؛ می‌دانست با بازیکنان چطور رفتار کند، در مهره چینی و بازیخوانی نظیر نداشت، با پرسپولیس افتخارات زیادی کسب کرد و پرافتخارترین مربی تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود، من در تیم ملی و پرسپولیس شاگردش بوده ام و می‌دانم او چقدر زحمت می‌کشید.

 

شما برای رفتن به قطر شرط داشتید؟

 

چه شرطی؟ اینکه حمید درخشان نیز همراه من قرارداد ببندد؟

من با حمید دوست بودم و وقتی قطری‌ها مرا خواستند گفتند اگر مرا می‌خواهید باید با درخشان نیز قرارداد ببندید و آنها نیز قبول کردند.

 

چی شد از فوتبال خداحافظی کردید؟

 

من سال ۷۲ و در سن ۳۵ سالگی تصمیم گرفتم کفش‌ها را آویزان کنم، می‌خواستم جا را برای جوان‌ترها باز کنم، علی دایی به پرسپولیس آمده بود و من شماره ۱۰ را که می‌پوشیدم به او دادم، می‌دانستم آینده‌ای درخشان پیش روی اوست، خدا را شکر روزهای خوبی برای علی رقم خورد و او به آنچه لیاقت و استحقاقش را داشت رسید و توانست آقای گل جهان شود.

 

برچسب ها: مسی ایرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار