تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد :
در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد آخرین تصمیمات در خصوص برگزاری نماز جمعه در برخی مناطق استان اعلام شد.
کد خبر: ۸۴۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 06 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : نماز جمعه این هفته در پنج شهر ، چیتاب ، سرفاریاب ، مارگون ، قلعه رئیس و دیشموک برگزار می شود.
احد جمالی افزود : در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا کهگیلویه و بویراحمد ، مهمترین موضوع با یک مصوبه از طرف اعضاء به کار خود پایان داد. 
جمالی گفت : مصوبه این ستاد مربوط به برگزاری نماز جمعه در برخی مناطق استان بود که بر اساس آن از دستگاه هایی مانند ، سپاه ، بسیج ، هلال احمر و دیگر دستگاه ها خواسته شد که در برگزاری نماز جمعه با مسئولین همکاری کنند.
وی ادامه داد : همچنین در این مصوبه از دانشگاه علوم پزشکی و صنعت و معدن هم در خصوص اقلام و تجهیزات مورد نیاز دیگر از ظرفیت های خود به ستادهای نماز جمعه کمک کنند.
در روند برگزاری این نشست هر چند دانشگاه علوم پزشکی همچنان نگران بی توجهی ها به فاصله گذاری اجتماعی بود اما نهایتا با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، به برگزاری این آئین عبادی و سیاسی رضایت داد.
نماز جمعه در کدام مناطق و با چه شرایطی برگزار می شود ؟ 
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت : نماز عبادی ، سیاسی جمعه در پنج منطقه ، مارگون ، چیتاب ، سرفاریاب ، قلعه رئیسی و دیشموک برگزار می شود.
حجت الاسلام پناهی افزود : در برگزاری نماز جمعه همه تمهیدات پیش بینی شده است و از مردم هم می خواهیم به نکات اعلام شده توجه داشته باشند .
وی گفت : از جمله نکات مهم این است که خواهیم خواست افراد سنین پایین تا حدود پنجه و یا حداکثر شصت سال در این نماز آئین حاضر شوند و افراد مسن تر و یا افرادی که داری بیماری های زمینه ای هستند فعلا به مراسم نماز جمعه نروند.
حجت الاسلام پناهی ادامه داد : برخی مراکز شهرستانی دیگر ما شرایط برگزاری را داشتند اما بنابر دلیل رعایت نکات بهداشتی فعلا این مراکز را بازگشایی نمی کنیم.
وی افزود : در برگزاری نماز جمعه از مردم می خواهیم که به چند نکته مهم توجه کنند از جمله رعایت فاصله یک متری در صفوف نماز ، استفاده از مهر و سجاده شخصی .
حجت الاسلام پناهی گفت : قرار شده که نماز جمعه از ابتدا تا انتها حداکثر نیم ساعت طول بکشد ضمن اینکه با توجه به فضاهای خوب در مصلی ها هنگام قرائت خطبه ها فاصله تا دو متر را هم می توان رعایت کرد.
وی به عملکرد ائمه جمعه در دوران کرونایی اشاره کرد و گفت : ائمه جمعه در زمان شیوع کرونا همانند دیگر مردم مجبور به اجرای قرنطینه بودند اما همه آن در محل های نماز جمعه در کنار نیروهای جهادی اقدام به کمک به مردم می کردند.
حجت الاسلام پناهی گفت : یکی از نکاتی که به صورت مرتب در خطبه های نماز جمعه مورد تاکید قرار خواهد گفت ، درخواست از مردم برای عدم برگزاری مراسمات تشیع و یا عروسی ها است و به نوعی از ظرفیت نماز جمعه برای کمک به حوزه بهداشت در مبارزه با شیوع کرونا استفاده خواهیم کرد.
دانلود

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هم در این خصوص گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری نماز جمعه از مهمترین دغدغه های ما است.
وی ضمن تاکید بر این نکته که از نظر ما هر تجمعی می تواند منشا خطر و شیوع مجدد باشد اما از آن طرف برخی موارد اجتماعی مانند نماز جمعه خواستگاه های زیادی در میان مردم دارد که برای رضایت مردم ، در خصوص مناطقی که سفید اعلام شده است با برگزاری این آئین موافقت می شود اما تاکید داریم که هیچ کس از یک شهر به شهر دیگر برای شرکت در نماز جمعه نرود و تاکید داریم که همه پروتکل ها با نهایت دقت رعایت شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار