کد خبر: ۸۴۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ 06 May 2020
 

تابناک/بررسی آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور نشان می‌دهد، روند افزایش تعداد مبتلایان در اغلب استان‌ها نزولی است.

تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان‌های مختلف کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش آمار مبتلایان به کرونا امشب ۱۶ اردیبهشت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر طی ارتباط تلفنی با مسولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

ارسلان زارع استاندار گیلان با اشاره به اینکه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم و اجرای طرح‌های خوب ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا از جمله طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا و غربالگری، شرایط خیلی نسبت به گذشته بهتر شده است گفت: در دو سه روز گذشته همانند ۱۰ روز گذشته شاهد روند تثبیت شده‌ای در استان بودیم و امروز حدود ۱۰ نفر تعداد بستری در مراکز درمانی نسبت به روز گذشته کمتر شده است.

دو شهر گیلان در وضعیت سفید هستند

او ادامه داد: از ۱۶ شهرستان استان گیلان دو شهرستان یعنی رضوانشهر و سیاهکل در وضعیت سفید بودند و تا آخر هفته نیز دو شهرستان دیگر به مجموعه شهرستان‌های سفید اضافه می‌شود.

زارع با اشاره به اینکه مردم استان گیلان دستورالعمل‌ها را خوب رعایت کردند به طوری که از متوسط استان‌های کشور رتبه خوبی را به خود اختصاص دادند افزود: همچنان از مردم درخواست می‌کنیم تا به رعایت اصول بهداشت بپردازند و از انجام کار‌های غیرضروری پرهیز کنند.

وضعیت سه روز گذشته مبتلایان به کووید ۱۹ ثابت بوده است

مهدی قلیان معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت سه روز گذشته نمودار مبتلایان به کووید ۱۹ در خراسان رضوی در خط صاف و تثبیت شده است گفت: میانگین بستری و ترخیص‌شدگان مبتلا به کرونا ۷۰ نفر بوده است.

او با اشاره به اینکه طی ۲۰ روز گذشته به صورت سرپایی نمونه‌های سرپایی تهیه شد که در مورد مثبت بودن آن‌ها به صورت پی سی آر، میانگین ۲۰ تا ۲۵ درصد مراجعین علائم مشکوکی داشتند عنوان کرد: نسبت به دو سه روز گذشته افزایشی شاهد نیستیم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشهد دومین کلانشهر کشور است گفت: در طرح فاصله گذاری اجتماعی توانستیم رتبه سوم را به دست آوریم، با ۱۵۰ نانوایی متخلف در یک ماه گذشته برخورد و اقدام به پلمپ آنها کردیم و همچنین ظرف یک هفته گذشته پمپ بنزین‌هایی را که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده بودند نیز پلمپ کردم.

در دو سه هفته اخیر به دلیل افزایش بیماریابی شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان بودیم

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه بیشترین تعداد مبتلا به کووید ۱۹ در شهر بندر عباس است گفت: بسیاری از بیماران بدون علامت هستند.

او با اشاره به اینکه با گرم شدن هوا شاید موارد مثبت کووید ۱۹ کاهش یابد افزود: ۴۰ تا ۵۰ مورد مثبت به صورت روزانه داریم، همچنین ۷۰ درصد بیماران کرونایی از شهر بندرعباس هستند لذا در دو سه هفته اخیر شاهد روند افزایش مبتلایان هستیم و این موضوع به دلیل پیگیری در یافتن بیماران است. البته باید اذعان داشت که تعداد بسیار زیادی از بیماران بدون علامت هستند.

فرشیدی ادامه داد: تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان در استان حاکم است و لذا مردم و تمامی اصناف باید دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغ شده را رعایت کنند. تعدادی از فروشگاه‌های بزرگ را تعطیل کرده‌ایم و برای مدت ۱۴ روز بازار ماهی‌گیران نیز تعطیل شده است. هم‌چنان به مردم توصیه می‌کنیم تا به رعایت اصول بهداشتی بپردازند و اقدام به استفاده از ماسک کنند.

۲۷ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان فارس وضعیت سفید دارند

عبدالرضا قاسم‌پور معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه ۲۷ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان وضعیت سفید دارند، تصریح کرد: آمار جانباختگان ثابت است.

او با اشاره به ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه داد: استان فارس با همدلی و همراهی مردم و تدبیر استاندار از شاخص‌های خوب و قابل قبولی برخوردار است؛ لذا در طی یک هفته گذشته از نظر ابتلا روند کاهشی را شاهد هستیم. در استان فارس میزان آزمایش‌های انجام شده ۹ هزار و ۶۰۰ مورد در میلیون نفر است.

معاون استاندار فارس عنوان کرد: غربالگری مرحله اول به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شد؛ به طوری که استان پیشتاز بودیم و در مرحله دوم، غربالگری ۹۳ درصد مردم انجام شده است.

او با اشاره به اینکه با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند، نماز جمعه و نماز جماعات نیز در مناطق سفید برگزار خواهد شد، گفت: از هزار و ۸۳۰ تستی که به صورت روزانه گرفته می‌شود ۱۰۰ تا ۱۲۰ مورد مثبت هستند.

آمار ابتلا به کرونا در استان کرمان با شیب ملایم رو به افزایش است

سیدوحید احمدی معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در استان مشاهده نمی‌شود، اما آمار با شیب ملایم رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: شرایط را در استان عادی تلقی کردن باعث افزایش ابتلا می‌شود.

فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی خوزستان در ادامه برنامه با اشاره به اینکه بیماران سرپایی ۳ برابر بستری‌ها هستند، بیان کرد: محدودیت‌های ترافیکی بیشتر از محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان اجرا نشده است، لذا بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بیشتر در حاشیه شهر‌ها هستند.

در ۱۰ روز گذشته روند ابتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد ثابت بوده است

پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از برنامه گفت: در ۱۰ روز گذشته روند ابتلا به کرونا ثابت بوده است، تاکنون ۷ هزار و ۲۰۰ نمونه گیری شده است، در کل استان کهکیلویه و بویراحمد ۹ بیمار کرونا یی بستری هستند.

کاهش ۷۵ درصدی آمار مبتلایان و جان‌باختگان در کل کشور

معاون کل وزیر بهداشت افزود: در سطح کشور میزان بستری بیماران کرونایی و جانباختگان ۷۵ درصد کاهش یافته است.

حریرچی ادامه داد: در چند روز گذشته تست افراد مشکوک به بیماری کرونا به ۲ دسته بیماران بی‌‌علامت و کسانی که در ارتباط با بیماران کرونایی بوده اند، تقسیم شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار