معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹ 05 May 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آیدین رحمانی رضائیه در جلسه شورای ترافیک استان گفت: برای ایجاد پایداری ایمنی در سطح استان باید نقشه ایمنی راه‌های استان تشکیل و ساماندهی شود.

آیدین رحمانی رضائیه افزود: باید این نقشه در سطح شهر‌ها تهیه و بر روی نقشه ثبت شود و اجرای آن نیازمند تدابیر لازم دستگاه‌های اجرایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک ارومیه از اهیمت ویژه برخوردار است، ادامه داد: برای کنترل ترافیک شهری و حل مشکل این بخش باید مرکز کنترل ترافیک با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط راه‌اندازی شود.

رحمانی بیان کرد: در جا‌هایی از رینک کمربندی ارومیه که نیاز است پل عابر پیاده تدارک دیده شود و جلوی بروز مشکلات گرفته شود.

او ادامه داد: باید فعالیت وانت بار‌ها در سطح شهر و استان ساماندهی گردد و تدابیر لازم برای بهره‌برداری بهینه از این بخش صورت گیرد.

رحمانی تصریح کرد: تلفات جاده‌ای امر نیست که به آن توجه نشود و باید تمام دستگاه‌ها به این امر ورود کرده و مسئله را جدی بگیرند تا تصمیمات لازم در راستای ایمن‌تر کردن جاده‌ها گرفته شود.

رحمانی اضافه کرد: برای آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی کاهش ترافیک و تصادفات در استان لازم است تمامی نهاد‌های فرهنگی و به ویژه صداوسیما در تبیین نکات ایمنی اهتمام ویژه داشته باشند.

سرهنگ فرمانی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به آمار تصادفات شهری گفت: طی یک‌ماه گذشته ٢ هزار و ١٢۵ مورد تصادف در جاده‌های شهری استان اتفاق افتاده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٠ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ عباس فرمانی با اشاره به آمار تصادفات شهری طی یک‌سال گذشته نیز اظهار داشت: طی یک‌سال گذشته ۶۴ هزار و ٩٩٧ مورد تصادف در استان رخ داده که این آمار کاهش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به لزوم توجه و اهیمت به رسیدگی و ساماندهی رینگ کمربندی ارومیه اظهار داشت: باید تدابیری سنجیده شود تا محل‌های مناسبی برای عابران پیاده در نظر گرفته شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: ٧٨ درصد فوتی شدگان در رینگ کمربندی ارومیه مربوط به عابران پیاده است.

او اضافه کرد: برای رفع مشکل ترافیک شدید در محور جاده امام زاده و تقاطع اوچ قبیرلر که موجب نارضایتی مردم و اهالی منطقه شده است دو طرح ارائه کرده ایم که در صورت اجرایی شدن از شدت ترافیک و راهبندان کاسته خواهد شد.

در ادامه سایر دستگاه‌های عضو شورای ترافیک به ارائه گزارش فعالیت و راهکار‌هایی در زمینه ساماندهی ترافیک شهری پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار