کد خبر: ۸۴۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶ 04 May 2020

 وضعیت کرونا در شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی روزانه رصد می شود

تابناک/ استاندار گیلان با اشاره به اینکه وضعیت شهرها از نظر کرونا روزانه توسط دانشگاه علوم پزشکی رصد خواهد شد، تأکید کرد: مردم همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا طی اعلام ستاد ملی دو شهرستان سیاهکل و رضوانشهر استان گیلان نیز در لیست ۱۳۲ شهر با وضعیت سفید قرار دارند، گفت: قطعاً در روزهای آینده نیز شاهد افزایش این تعداد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی به صورت روزانه شهرها را پایش و رصد می‌کند، گفت: نتیجه پایش ها از طریق دبیرخانه ستاد به فرمانداران اعلام خواهد شده تا زمینه بازگشایی اماکن مورد نظر را فراهم کنند.

استاندار گیلان با اشاره به همکاری بالای مردم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی، افزود: رعایت پروتکل‌ها و اصول بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیر گذار در کنترل نسبی کرونا و سیر نزولی آن بوده که همچنان باید از سوی مردم رعایت شود.

وی تأکید کرد: اگر شهرستانی دارای وضعیت سفید است به منزله پایان کرونا نبوده بلکه عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم می‌تواند دوباره زمینه شیوع این ویروس و تغییر وضعیت آن را فراهم کند.

زارع در ادامه به بازگشایی اماکن مذهبی همانند مساجد در شهرهای سفید اشاره و تصریح کرد: از امروز مساجد این شهرستان‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انجام فرایض دینی بازگشایی شده و در روز جمعه هفته جاری نیز نماز جمعه اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازگشایی اماکن مذهبی بر اساس وضعیت شهرستان‌ها و نظر دانشگاه علوم پزشکی به تدریج انجام خواهد شد، ادامه داد: رسانه‌ها نیز همچنان باید با تولید محتوای آموزشی مردم را در راستای افزایش تاب آوری، ایجاد امید در جامعه و تأکید بر رعایت پروتکل‌ها بهداشتی دعوت کنند.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید اقلام بهداشتی و مازاد نیاز استان طی ماه‌های گذشته و با شیوع ویروس کرونا، افزود: تولید مازاد واحدهای تولیدی در این زمینه در خارج از استان توزیع می‌شود قطعاً اگر در این زمینه تقاضا صادرات نیز وجود داشته باشد با بررسی وزارت بهداشت و درمان این تسهیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از هم اکنون برای مشکلات پسا کرونا برنامه ریزی کنیم، افزود: صدا و سیما به همراه کارگروه رسانه و فضای مجازی در راستای افزایش آموزش‌ها در شرایط پسا کرونا اقدام کنند.

زارع همچنین در زمینه آغاز فعالیت‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای گفت: بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا امکان بازگشایی این آموزشگاه‌ها بعد از ثبت نامه در سامانه سلامت و رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار