کد خبر: ۸۴۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 04 May 2020

تابناک/استاندار گیلان با اشاره به اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان‌های گیلان گفت: رعایت اصول بهداشتی باعث سیر نزولی کرونا در گیلان و کاهش مراجعات به بیمارستان‌ها شد.

 
اعلام وضعیت سفید در برخی شهرستان‌های گیلان؛ همکاری خوب مردم باعث سیر نزولی کرونا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امروز در جلسه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان گیلان با اشاره به همکاری خوب مردم در رعایت اصول بهداشتی اظهار داشت: براساس آمارهای اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا، مردم در سراسر کشور همکاری 83 درصدی با این ستاد و مسئولان داشتند که باعث کاهش مراجعات به مراکز درمانی شد.

استاندار گیلان ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان استان گفت: درحال حاضر 132 شهرستان در کشور از جمله شهرستان سیاهکل و رضوانشهر گیلان در وضعیت سفید و کم‌خطر قرار دارند اما اعلام وضعیت سفید به‌معنای پایان کرونا نیست و درصورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ممکن است شرایط تغییر کند.

زارع با اشاره به لزوم تشدید مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشتی برای رسیدن به وضعیت سفید در سایر شهرستان‌ها گفت: در روزهای آینده ممکن است وضعیت سایر شهرستان‌ها از وضعیت زرد به قرمز و یا از وضعیت زرد به سفید تغییر کند البته رعایت اصول بهداشتی، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی باعث سیر نزولی کرونا در گیلان شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه شرایط این استان از لحاظ ویروس کرونا هنوز تحت مدیریت است ابراز داشت: طبق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مساجدی که در شهرستان‌‌های دارای شرایط کم خطر قرار دارند با رعایت اصول بهداشتی امروز بازگشایی شدند و نماز جمعه نیز در روز جمعه اقامه می‌شود.

وی با اشاره به تداوم رصد و پایش‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تسلط بر این بیماری تصریح کرد: در اقامه نماز جمعه باید طوری برنامه‌ریزی شود تا با تأکید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، فرآیند برگزاری مراسم در مصلی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه در کوتاه‌ترین زمان برگزار شود و به مسائل بهداشتی نیز در ورودی مصلی‌ها و مساجد توجه شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه بازگشایی‌ها به‌صورت پلکانی و با اطلاع‌رسانی نظریات کارشناسان بهداشت و دستورالعمل‌ها برای رعایت دقیق اصول بهداشتی انجام می‌شود افزود: رسانه ها و صدا و سیمای مرکز گیلان باید بتوانند در زمینه صبر، آموزش و امید تولید محتوا کرده و به مردم ارائه دهند و در ماه مبارک رمضان برای امیدآفرینی میان اقشار مختلف مردم تلاش کنند.

زارع ضمن قدردانی از کسانی‌که در برگزاری رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و کسانی‌که در ایام شیوع ویروس کرونا دچار آسیب اقتصادی و معیشتی شدند خاطرنشان کرد: کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از کرونا همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و مردم نیکوکار ‌گیلان به‌خوبی به هموطنان خود کمک کردند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به ضرورت همکاری صدا و سیما و کارگروه رسانه و فضای مجازی در دوران پسا کرونا با افزایش آموزش‌ها بیان کرد: بر اساس ستاد ملی مقابله با کرونا امکان بازگشایی و فعالیت مجدد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای نیز پس از ثبت‌نام در سامانه بهداشت و رعایت پروتکل‌های مراقبتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی اقلام بهداشتی و محلول‌های ضد عفونی تولید شده در استان گیلان که بیش از نیاز مردم است با هدایت کارگروه تولید، توزیع و نظارت ستاد مدیریت کرونا در استان گیلان به خارج از استان صادر می‌شود و با تصمیم و همکاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی می‌توانیم بخشی از آن را صاد کنیم البته اگر متقاضی صادرات وجود داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار