پس از بیش از دو ماه وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، هفته جاری نماز جمعه در ۱۵۷ شهر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۴۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 04 May 2020
معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اعلام کرد: پس از بیش از دو ماه وقفه به علت شیوع ویروس کرونا، هفته جاری نماز جمعه در ۱۵۷ شهر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین علی نوری با اعلام این خبر در ششمین نشست کارگروه ارزیابی رسانه‌ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور گفت: برپایی نمازجمعه در شهر‌های یادشده بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا صورت می‌گیرد و ما امیدواریم هر هفته، مردم شمار بیشتری از شهر‌های کشور شاهد برپایی دوباره نماز جمعه باشند.

وی افزود: مساجد ۱۳۲ شهرستان نیز از فردا بازگشایی می‌شوند و پروتکل‌های ویژه بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا در همه آن‌ها با جدیت رعایت خواهد شد.
 
برگزاری نمازجمعه این هفته در ۱۵۷ شهر

نوری در ادامه گفت: شورای سیاستگذاری نمازجمعه، پروتکل‌های بهداشتی و پیوست‌های فقهی، برنامه‌ای و رسانه‌ای لازم را برای فعالیت مصلا‌ها در دوره پساکرونا تهیه و تدوین کرده است.

وی با بیان اینکه در امر مبارزه با کرونا تاکنون فرایند‌های مختلفی را طی کرده ایم، از تعطیل شدن نماز جمعه از ۹ اسفند سال گذشته سخن گفت و تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و اولویت قراردادن جان و سلامت مردم، طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد مدیریت بحران کرونا و وزارت بهداشت، قرار بر تعطیلی نماز‌های جمعه در سراسر کشور شد.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: با این حال، تعطیلی نمازجمعه به معنای توقف فعالیت ائمه جمعه نبوده و آن‌ها در طول این مدت، حول سه محور تامین سلامت مردم، حمایت‌های معیشتی و برگزاری مراسم معنوی و مذهبی متناسب با شرایط جدید و با بهره گیری از نرم افزار‌های جدید، هر روز فعالیت‌های مختلف فرهنگی، دینی و اجتماعی در شهر‌های حوزه ماموریت خود انجام داده اند.

برگزاری نمازجمعه این هفته در ۱۵۷ شهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار