مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان:
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان گفت: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون بالغ بر 1 هزار و 1297 فقره تسهیلات مسکن روستایی به متقاضیان روستایی داده شد.
کد خبر: ۸۴۵۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 03 May 2020

غلامرضا اسماعیلی در گفتگو به خبرنگار تابناک با اشاره به اهمیت تهیه طرح های هادی روستا بعنوان یک نقشه راه برای مدیران ارشد روستاها اظهار داشت: تاکنون طرح هادی برای کلیه روستاهای بالای 20خانوار جمعیت شهرستان تهیه و ابلاغ گردیده و در18روستا، طرح هادی حداقل در یک فاز اجرا شده است.

وی به نهضت آسفالت از سال 1394 اشاره و تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لنجان با جذب حدود 24 هزار و 991 تن قیر یارانه ای(رایگان) نسبت به اجرای آسفالت 174 هزار و 937 هزار مترمربع از معابر روستایی با مشارکت دهیاریها و همیاری مردم شریف روستاهای بخش مرکزی و باغبادران اقدام نموده است.

وی ضمن تاکید بر تثبیت مالکیت واحدهای مسکونی روستایی و اجرای دستورالعمل صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی اظهار داشت: در شهرستان لنجان در راستای اجرای طرح سند دار کردن منازل روستایی و اجرای طرح قانون الحاق در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تعداد 5406 هزار و فقره سند مالکیت در24 روستا و5 شهر شهرستان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان به تامین مسکن اقشار محروم و اجرای پروژه های مسکونی اشاره و خاطر نشان کرد: در شهرستان لنجان از بدو تاسیس بنیاد مسکن تاکنون، تعداد 683 واحد مسکونی احداث و به متقاضیان واجد شرایط واگذار گردیده است.

اسماعیلی با توجه به حادثه خیز بودن نقاط مختلف کشور و وجود بحران‌های طبیعی چون زلزله، رانش زمین و سیل به اهمیت مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی به تشریح حوادث سیل اخیر طی سال‌های 97 و 98 پرداخت و اظهار داشت: در سال این سالها مبلغ 15 میلیارد ریال در قالب وام های تعمیراتی ، احداثی و بلاعوض به افرادی که واحد مسکونی آنها آسیب دیده بود پرداخت شده است .

اسماعیلی تصریح کرد: از شروع اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی در سال 1384 تاکنون تعداد 1 هزار و 297 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ 143 میلیارد و 110 میلیون ریال به متقاضیان روستایی پرداخت شده است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) و با افتتاح حساب 100 نزد بانک ملی ایران در روز 21 فروردین 1358 به عنوان اولین نهاد عمرانی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس گردید و در تقویم رسمی کشور، از 21 فروردین تا 31 فروردین بعنوان دهه حساب 100 حضرت امام(ره) یاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار