عبدالمجید شیخی در گفتگو با تابناک:
کارشناس امور اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: آزادسازی سهام عدالت می تواند منجر به افزایش حجم بازار بورس شود و در این شرایط سوداگران مترصد ربودن یارانه ای هستند که دولت نهم و دهم به مردم پرداخت کرده است.
کد خبر: ۸۴۵۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 03 May 2020

دکتر عبدالمجید شیخی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به نظر می آید برنامه دولت برای آزاد سازی سهام عدالت خیلی شفاف نیست و جزئیاتش را برای عموم مردم شرح نداده اند لذا ممکن است کثرتی بوجود بیاید و بسیاری از مردم متضرر شوند. در واقع این اقدام دولت در زمان مناسبی صورت نگرفته است.

وی افزود: آزاد سازی سهام عدالت اگر با رعایت شرایطی همراه و به منظور دستیابی صاحبان سهام به ارزش واقعی آن، مردم را  به صندوق های سرمایه گذاری استانی هدایت کنند، آن وقت می توان اثر آن در انتفاع عموم مردم را شاهد بود.

اکارشناس امور اقتصادی و استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اما اثر آزاد سازی سهام عدالت بر بازار بورس می تواند موجب افزایش حجم بازار شود و در این شرایط سوداگران هم مترصد ربودن یارانه ای هستند که دولت نهم و دهم به مردم پرداخت کرده که تاثیر آن بر حجم بازار ثانویه است.

وی با بیان اینکه افرادی که با بازار بورس آشنایی دارند بهتر است مدیریت سهامشان را خودشان بر عهده بگیرند، خاطر نشان کرد: اکنون در آستانه مجامع عمومی شرکت ها هستیم و هر ساله بعد از ماه فروردین بورس سود سهامداران را به دلیل نزدیکی به ایام برگزاری مجامع عمومی شرکت ها، توزیع می کند که این امر موجب افزایش ارزش سهام می شود.

شیخی تاکید کرد: از دیگر عوامل رونق ارزش سهام بورس و سهام شاخص کل بورس می توان به این موضوع اشاره کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارهای مجازی خوابیده و رونقی ندارد و بازارهایی مثل خرید و فروش ارز، سکه و خودرو از رونق افتاده به همین جهت سرمایه ها منفذ خود را از طریق بورس یافتند.

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار