مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با توجه به گذشت زمان و تغییر شرایط اکولوژیک در تالاب شکار ممنوع حوض سلطان، مجوزهای برداشت نمک در این منطقه نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۸۴۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸ 03 May 2020

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی در حاشیه بازدید از تالاب‌های شکار ممنوع مره و حوض سلطان گفت: بارش برف و باران و رهاسازی حقابه قمرود طی یک ماه گذشته، تالاب‌های قم را پرآب ساخته و شرایط زیستی در این مناطق را بهبود بخشیده است.

وی بر ضرورت ادامه تأمین حقابه زیست محیطی قمرود و قره چای و کاهش اضافه برداشت‌ها از منابع آب زیرزمینی به ویژه در دشت مسیله تأکید کرد و گفت: برای مقابله با کانون‌های القاء گرد و غبار در مرکز کشور و حفظ گونه‌های خاص گیاهی و جانوری در این مناطق، باید حقابه رودخانه‌ها و تالاب‌های قم را تأمین کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم آبگیری تالاب‌های مره و حوض سلطان و حضور پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در این مناطق را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این اداره کل از هرگونه خسارت زیست محیطی به مناطق و زیستگاه‌های حساس و شکننده استان جلوگیری کرده و بر اساس ضوابط و قوانین با آن برخورد خواهد کرد.

وی در پایان بر ضرورت بازنگری در مجوزهای برداشت نمک در تالاب حوض سلطان با توجه به گذشت زمان و تغییر شرایط اکولوژیک منطقه تأکید کرد و گفت: به همین منظور در روزهای آتی طی جلسه ای با حضور مسؤولان ذیربط در دستگاه‌های اجرایی و معدنکاران، در این خصوص تصمیم‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار