استاندار زنجان گفت: دغدغه اصلی ما در حوزه اقتصاد، ایجاد اشتغال و حفظ آن است و هم‌اکنون در استان زنجان بهترین وضعیت را در زمینه توسعه فضای کسب و کار داریم.
کد خبر: ۸۴۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 02 May 2020

استاندار زنجان: ایجاد اشتغال و حفظ آن دغدغه اصلی در حوزه اقتصاد است 

استاندار زنجان گفت: دغدغه اصلی ما در حوزه اقتصاد، ایجاد اشتغال و حفظ آن است و هم‌اکنون در استان زنجان بهترین وضعیت را در زمینه توسعه فضای کسب و کار داریم.

فتح الله حقیقی روز شنبه با بیان این مطلب به رسانه ها افزود: سال گذشته سهم کارگران در رونق تولید بسیار چشمگیر بود و امسال برای رسیدن به جهش تولید، موتور محرک و عامل اصلی این جهش قشر کارگر است.

وی با بیان اینکه کارگران محور توسعه و پویایی اقتصاد هستند و مهمترین نقش را در رونق اقتصاد و جهش تولید دارند، یادآورشد: با اجرای ۶۵ طرح بزرگ اقتصادی در استان زنجان در سال جهش تولید در حالی که حجم سرمایه گذاری در این طرح ها ۱۴ هزار میلیارد تومان است، نزدیک به ۱۵۰ هزار شغل یا ایجاد می شود و یا برای حفظ آن تلاش خواهد شد.

حقیقی اظهار داشت: سال گذشته در قالب ستاد تسهیل، مشکل ۲۷ واحد کوچک و بزرگ را که سالیان متمادی راکد مانده بودند حل کردیم تا مجدد به چرخه تولید بازگردند و برای ۵۲۰ نفر شغل ایجاد شد.

استاندار زنجان تصریح کرد: برای حل مشکل ۲ واحد بزرگ صنعتی استان شامل نخ تایر صبا و ایران ترانسفو، با توافق بانک ملی تسهیلات این واحدها را به صورت ۱۲ ماهه تقسیط کردیم و امروز شاهدیم با تلاش کارگران این واحدهای تولیدی با قوت به کار خود ادامه می دهند.

وی افزود: با حل مشکل نقدینگی این شرکت ها، طبق اعلام مدیران ایران ترانسفو این شرکت افزایش ۳۰ درصدی در فروش محصولات خود را ثبت کرده است.

حقیقی گفت: در انتشار آگهی استخدام و جذب نیرو در شرکت ایران ترانسفو نیز اولویت در جذب کارگر همچون سال قبل، بومی گزینی از بین جوانان استان زنجان است.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار